کارشناس ارشد بازار میوه و تره‌بار:
کارشناس ارشد بازار میوه و تره‌بار گفت: حجم میوه‌های وارداتی تولید داخل را منزوی کرده و دولت باید جلوی واردات بی‌رویه را در این بخش بگیرد.
کد خبر: ۴۲۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 12 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، حسین مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضع بازار میوه و تره‌بار اظهار کرد: قاچاق در گذشته آسیب‌های زیادی به بدنه تولید ملی وارد کرده که حوزه میوه هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته با حجم بالای واردات میوه از راه‌های قانونی و غیرقانونی مواجه بودیم که همه آن از مجاری قاچاق و به‌طور غیرقانونی وارد کشور نشده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه قاچاق میوه در گذشته در سرلیست اقلام قاچاق در کشور قرار داشت، اضافه کرد: حجم میوه‌های وارداتی در کشور بسیار بالا بوده و فشار زیادی بر تولید ملی وارد کرده است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه حجم میوه‌های وارداتی در گذشته در بازار میوه و تره‌بار تولید داخلی را به حاشیه کشانده و منزوی کرده بود، افزود: از این ناحیه شاهد بروز مشکلات زیادی بودیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حجم میوه وارداتی در داخل کشور کم شده است، تصریح کرد: این اتفاق را در ماه‌های اخیر در بازار میوه و تره‌بار شاهد بودیم و امیدواریم با تلاش نهادهای ذی‌ربط ریشه قاچاق به‌ویژه در حوزه میوه زده شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار