توسط اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي خراسان رضوي انجام مي شود:
مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوي گفت: از ابتداي سال جاري بيش از 35 كيلومتر از حاشيه جاده های استان از تبليغات ديوار نويسي، كوه نويسي و موارد مشابه پاكسازي شده است.
کد خبر: ۴۲۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 07 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،ابراهيم نصري  با بیان اینکه مطابق قانون ایمنی راه ها، نصب هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه های کشور تنها با اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها امکانپذیر است، اظهارداشت: عملیات پاكسازي تبليغات ديوار نويسي و كوه نوشته ها در سطح جاده های برون شهری در راستای ارتقاء ایمنی تردد وسائل نقلیه و کاهش تصادفات جاده ای انجام می گیرد .
وی افزود:. در صورت مشاهده هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی، كوه نويسي و ديوار نويسي فاقد مجوز در سطح جاده های استان، این اداره کل نسبت به پاكسازي و جمع آوري آن اقدام خواهد نمود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوي در ادامه از پاكسازي تبليغات ديواري  از سطح جاده های استان خراسان رضوي  در ابتداي سال 96 خبرداد و تصریح كرد: از ابتداي سال در سطح محورهای بيش از 90 درصد از محور پر تردد مشهد – شانديز و بالعكس از ديوارنويسي و كوه نويسي پاكسازي شده است.
وی در پایان تاکید کرد: در سال 95 نيز بيش از 300 دستگاه تابلو های غیرمجاز در سطح جاده های استان جمع آوري گرديد .
گفتني است نصب تابلوها در حاشيه راهها داراي ضوابط و استانداردهايي از قبيل ابعاد تابلو ،اندازه حروف ،مكان نصب ،فاصله از تقاطعهاي اصلي ،فاصله از علائم راهنمايي و رانندگي، وضعيت ديد در شب  و ... را دارا مي باشد و مطابق تبصره 2 ماده 7 قانون ايمني راهها و راه آهن مصوب سال 1379 و بند "ح" ماده 2 آيين نامه اجرايي تبصره 1 ماده 17 اصلاحي قانون ياد شده نصب هر گونه تابلوي تبليغاتي و اختصاصي در حريم راهها ي قانوني كشور صرفا" با مجوز صادره از سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي مجاز است و در صورت عدم رعايت اين ضوابط، وقف اختيارات قانوني محوله به وزارت راه و شهرسازي، با متخلفين برخورد قانوني خواهد شد .بنابر اين دارندگان تابلوهاي مذكور لازم است جهت جمع اوري تابلوهاي خود اقدام نمايند و در صورت نياز به نصب تابلو در حاشيه راهها، به ادارات كل راهداري وحمل و نقل
 جاده اي  استان مراجعه و پس از طي مراحل قانوني  مجوز دريافت نمايند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار