مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری نخستین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 03 May 2017
 به گزارش خبر گزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ کارگاه آموزشی مروجان کتاب جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوانان امروز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان روانسر برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحیم جعفری در این مراسم، جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان را یکی از اولویت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتابحوانی 
در جامعه عنوان کرد. 

وی افزود : راه اصلی برای توسعه کتابخوانی ترویج کتاب در سطوح ابتدایی و راهنمایی و به‌ویژه در سنین نوجوانی و جوانی است و باید با برنامه ریزی لازم زمینه لازم برای ترویج کتاب فراهم کرد . 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای نخستین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه گفت:  این طرح نیازمند مشارکت دستگاه‌های فرهنگی از جمله شهرداری ها، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مراکز آموزش و پرورش و به ویژه حمایت فرمانداری شهرستانها است. 

وی افزود: شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، سنقروکلیایی و کرمانشاه ۴ شهرستانی هستند که از استان کرمانشاه در جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان حضور دارند. 

جعفری تصریح کرد: استان کرمانشاه اولین سالی است که در جام باشگاه‌های کتاب حضور دارد و با برنامه ریزی صورت گرفته تا کنون ۱۲۰ مربی برای آموزش و تشکیل تیم های کتابخوانی در این ۴ شهرستان ثبت نام کرده اند که با تشکیل تیم های کتاب خوان، حدود یک هزار و ٢٠٠ نفر در سنین مشخص شده حضور خواهند یافت. 

وی گفت: دوره های آموزشی مربیان امروز و فردا برگزار و  در این دوره ها به آموزش مربیان خواهند پرداخت و این مربیان باید تا ۳۰ خرداد نسبت به تشکیل باشگاه خود اقدام کنند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بهترین‌های هر شهرستان در مرحله پایانی جام باشگاه‌های کتابخوان کودک و نوجوان حضور خواهند یافت و در سطح استان نیز به صورت جداگانه از نفرات برگزیده تقدیر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار