رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در سه سال گذشته شاهد تعامل مثبت بین دولت و دانشگاهیان بوده ایم.
کد خبر: ۴۱۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 02 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، دکتر محمدابراهیم اعلمی آل آقا در آیینی که با حضور استاندار و جمعی از دانشگاهیان به مناسبت روز معلم، امروز ( ۱۲ اردیبهشت) در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: شهید مطهری مظهر علم و تقوا بوده و با شهادت ایشان جایگاه علم و عالم نهادینه شد.

اعلمی آل آقا کار معلمی را شبیه ترین کار به کار انبیای الهی دانست و ابراز امیدواری کرد: منزلت علم و عالم روز به روز ارتقاء پیدا کند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: شایستگی این نظام بیش از آنچه است که امروز در کشور ساری و جاری است و اگر به علم و عالم توجه بیشتری می شد، امروز جایگاه کشور بهتر از اینها بود.

 اعلمی با بیان اینکه در سه سال گذشته شاهد تعامل مثبت بین دولت و دانشگاهیان بوده ایم، ابراز خرسندی کرد: خوشحالیم که شعار این دولت تدبیر و عقلانیت است و بر آن پافشاری می کند.

وی تاکید کرد: شعارهایی که اهداف عوام گرایانه را ترویج می کنند در بین اصحاب علم و تفکر جایی ندارد.

اعلمی آل آقا در ادامه آموزش و پژوهش را دو محور جدی مورد توجه اساتید دانشگاه عنوان کرد و افزود: رسیدن به این دو مهم جز با تلاش معلمین و اساتید دانشگاهی محقق نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه رازی کرمانشاه در ایامی از نظر کلاس و امکانات آموزشی در تنگنا بود، اظهار کرد: امروز خوشحالیم شرایطی پیش آمده که کمتر با این مسائل روبرو هستیم و بگونه ای حرکت شده که باب پژوهش با شدت بیشتری باز شود.

وی با بیان اینکه در بخش پژوهش محور فعالیت های دانشگاه بر پروپوزال ها است، افزود: شاهد دو برابر شدت پروپوزال ها در مقایسه با سال گذشته در استان بوده ایم و شاهد تزریق ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی اعتبار از این قسمت بوده ایم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به افزایش اعتبارات بخش پژوهانه در سالهای اخیر افزود: میزان اعتبارات این بخش در سال ۹۲ مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بوده که این رقم امسال به حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که در قالب کارتهای پژوهانه جهت امور پژوهانه در اختیار اساتید قرار خواهد گرفت و این اتفاق قبل از پایان این ماه عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه از دانشگاهیان به عنوان سربازان مقدم جبهه علم یاد کرد و افزود: با توجه به وجود مشکل در بخش تجهیزاتی دانشگاه، امیدواریم شاهد جهش در بخش تجهیزاتی دانشگاه باشیم.

رمضانعلی ابوزاده مسئول دبیرخانه دانشگاه رازی نیز در ادامه این نشست به ارائه عملکرد سه ساله دانشگاه پرداخت و یادآور شد: مجموع اعتبارات دانشگاه از رقم ۷۸ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۳۷ میلیارد تومان در سال ۹۵ رسیده و این نشان از رشد ۷۶ درصدی دارد.

ابوزاده افزود: مجموع فضاهای آموزشی دانشگاه نیز از ۸۰ هزار مترمربع در سال ۹۲ به ۱۰۲ هزار مترمربع رسیده که دارای رشد ۲۷ درصدی  است.

دکتر محسنی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی نیز در این نشست بر لزوم سمت و سو گرفتن پایان نامه های دانشگاهی به سمت موضوعات و مسائل استان تاکید کرد.در پایان از تعدادی از اساتید دانشگاه رازی تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار