معاون اجتماعی،سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی :
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: راهبری دبیرخانه ملی برون سپاری بر عهده خراسان رضوی است که 11 هزار هنرجو را تحت پوشش خود قرار داده و از این جهت مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۴۱۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 30 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکتر سیدجواد حسینی در مراسم رونمایی از نرم افزار برون سپاری فعالیت های کاردانش (برسا) و در جمع کارشناس مسئولان کاردانش آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به اینکه اصلاح هرم نیاز شغلی جامعه از طریق گسترش آموزش های فنی – حرفه ای و کاردانش  امکان پذیر است، گفت: با توجه به این که پایه علمی و بنیادی و شغلی جامعه در دوره آموزش متوسطه رقم می خورد و در این بخش ، توسعه متوازن رشته های تحصیلی با اتخاذ سیاست هدایت تحصیلی یکی از مهمترین مسیرهایی بوده که پیگیری شده است.
وی افزود: سیاست هدایت تحصیلی دانش آموزان با رویکرد علاقه،استعداد و نیاز جامعه از سال گذشته به شکل جدی توسط دولت دنبال می شود.
معاون استاندار در ادامه گفت: هم اکنون در استان خراسان 38.5درصد دانش آموزان را 
دانش آموزان فنی حرفه ای و کاردانش  تشکیل می دهند که در بیش از 800 هنرستان 
فنی حرفه ای و کار دانش و در 200 رشته مشغول به تحصیل اند.
 حسینی تصریح کرد: استان خراسان رضوی برای گسترش رشته های فنی حرفه ای فعالیت های خوبی داشته به طوری که در 5 مسابقه و جشنواره مربوطه کشوری هنرجویان استان بر سکوی نخست ایستاده اند.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه 
آموزش و پرورش خراسان رضوی راهبری 11 دبیرخانه ملی کشوری را بر عهده دارد، گفت:  دبیرخانه  ملی برون سپاری راهبری آن بر عهده خراسان رضوی است  و 11 هزار هنرجو را تحت پوشش خود قرار داده که از این جهت مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است و رونمایی از نرم افزار برون سپاری نیز گامی در جهت ساماندهی درست موضوع است.
 معاون استاندار با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی  چند مدل و سیاست برای گسترش رشته های فنی حرفه ای و کار دانش به طور جد مورد توجه قرار گرفته است، 
افزود: طرح 100 دبیرخانه  100 مدرسه برای پیوند شهرستانها به صنعت و جامعه، 
طرح راهنمایان و هادیان فنی و شناسنامه دار شدن هنرستان ها به منظور شناخت صحیح امکانات و تجهیزات هنرستانی از جمله  طرح هایی بوده که در راستای گسترش رشته های فنی حرفه ای و کاردانش  در استان اجرایی شده است.
 وی افزود: از دیگر طرح ها اجرا شده  در این زمینه می توان به  ایجاد مرکز رشد و کارآفرینی وگسترش آن در تمامی شهرستان ها ، همکاری و همیاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور استفاده از فارغ التحصیلان هنرستانی در مشاغل خاص و اولویت دادن به آنها، تجاری کردن محصولات هنرستانها به منظور تشویق هنرجویان و هنرآموزان  و رشد و گسترش هنرستانهای همجوار به منظور رفع کمبود تجهیزات و فضای آموزشی هنرستانی  و پیوند بین هنرجویان و محیط های کاری اشاره نمود.
حسینی به اجرای طرح تکاپو در سراسر کشور هم اشاره ای کرد و ادامه داد: در راستای طرح تکاپو و ایجاد فرصتهای شغلی به ویژه در قلمرو IT و ICT بیش از 320 میلیارد اعتبار به کار گرفته خواهد شد که از این ظرفیت نیز هنرجویان فارغ التحصیل هنرستان ها می توانند استفاده کنند.  
 وی افزود: اخیراً استانداری خراسان رضوی  مجوز مجمع خیرین آموزشی و تجهیزات
 فنی حرفه ای را به منظور گسترش این آموزش ها صادر کرده است که کاری بی بدیل در 
این حوزه است.
معاون استاندار خراسان رضوی از راه اندازی شبکه دانشگاه های استان خبر داد و گفت: در این شبکه که به صورت رسمی ثبت شده تصمیمات خوبی در زمینه های مختلف گرفته 
می شود که یکی از اثرات مثبت این شبکه اتخاذ تصمیماتی برای پیوند مراکز علمی و فنی 
به بازار کار است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار