جانشين نزاجا در يادواره شهداي ارتش در کاشمر:
برگزاري اولين يادواره اميران و 180 شهيد ارتش شهرستان هاي کاشمر، بردسکن و خليل آباد پنجشنبه گذشته در کاشمر برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 30 May 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، در اين مراسم که آکنده از ياد و نام شهيدان بود و جمع کثيري از قشرهاي مختلف مردم و مسئولان اين 3 شهرستان حضور داشتند، امير سرتيپ دکتر کيومرث حيدري جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش در سخناني بهترين راه شکرگزاري خداوند به خاطر نعمت ولايت را تبعيت و پيروي از ولايت دانست.
وی افزود: اين درسي است که از شهدا، جانبازان و تمامي کساني که قربة الي ا... خودشان را وقف کردند تا مطيع محض ولايت باشند مي‌گيريم.

وي ادامه داد: ما قادر هستيم منافع زورگويان عالم را در هر کجا که هستند تهديد کنيم و اين گزافه نيست چرا که يکي از اتاق فکرهاي آمريکا به سران اين کشور هشدار داد که اگر رژيم صهيونيستي بخواهد عمليات هوايي عليه ايران انجام دهد، آمريکا بايد تمام پايگاه هاي منطقه خاورميانه را تخليه کند چرا که تمام آن ها در تيررس نظام اسلامي است.

وي خطاب به خانواده هاي معظم شهدا گفت: شما پرچمدار آفرينش اين اقتدار بوده ايد و خود شما هم بايد پرچمدار حفظ آن باشيد. اميرسرتيپ برزگري فرمانده تيپ 177 شهيد اميرسرتيپ جعفر نصراصفهاني تربت حيدريه نيز گفت: عزت و سربلندي امروز کشور از پرتو انوار نوراني شهدايي است که مردانه ايستادند و به ما درس دينداري و مجاهدت در راه خدا و اطاعت از ولايت را آموختند.

وی با بیان اینکه تمامی پایگاه‌های نظامی دشمن در منطقه خاورمیانه در تیررس کامل ارتش قرار دارد بیان کرد: در صورت خطور هرگونه فکر حمله به ایران هیچ اثری از آن‌ها باقی نخواهد ماند.
وی عظمت و سربلندی ایران اسلامی را در سایه رهنمودهای رهبر فرزانه و هدایت عالمانه ایشان دانست و افزود: ایران در حال حاضر به یک قطب بلامنازع در برابر قدرت‌های جهان تبدیل شده است و لذا استکبار و کشورهای غربی این موضوع را برنمی‌تابند.
وی با بیان اینکه تمامی ابر قدرت‌های جهان در طی ۸ سال دفاع مقدس توان و اقتدار ایران اسلامی و مقاومت مردم ایران در برابر متجاوز را به چشم خود دیدند ادامه داد: ایران اسلامی در برابر زورگویان همچون ۸ سال دفاع مقدس تا آخرین نفس می‌ایستد.
وی با اشاره به اینکه استکبار در حال حاضر قادر به مشاهده ایستادگی و اقتدار ایران اسلامی نیست افزود: منافع کشورهای غربی در وابستگی کشورهای خاورمیانه به اقتصاد آن‌هاست و لذا روحیه استکبار ستیزی ایران را نمی‌پذیرند.حیدری با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها با حمله به عراق و افغانستان درصدد محاصره ایران بودند بیان کرد: دشمن با مشاهده اتحاد و انسجام ملت ایران و پیوند عمیق آن‌ها با ولایت فقیه و از طرفی اقتدار نیروهای مسلح تصمیم گرفت تا به این محاصره خاتمه دهد و جنگ اقتصادی و فرهنگی را در پیش رو گیرد.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین وجود مقام معظم رهبری و برکت خون شهدا را مایه عزت و افتخار انقلاب و ایران اسلامی دانست و گفت: با یک اشاره مقام معظم رهبری تمامی منافع مستکبران و زورگویان در منطقه از بین خواهد رفت.
از دفاع مقدس گفتن ،هویت فرهنگی یک ملت است
استاندار خراسان رضوی نیز در پیامی به این کنگره گفت: سخن درباره دفاع مقدس به سخن از تاریخ و هویت فرهنگی یک ملت مبدل شده است.
علیرضا رشیدیان اظهار کرد: امروز پاسداری از خون پاک شهیدان در واقع زنده نگهداشتن یاد و نام آنان است که باید در جامعه طنین‌انداز شود و کردار و رفتار، نگاه و اندیشه ما به‌ویژه با نسل جوان و نوجوان متاثر از خون پربرکت عزیزان شهید باشد و نسل آینده نیز نام شهید و فرهنگ شهادت را در اولویت قرار دهند.
رشیدیان در این پیام ادامه داد: حماسه دفاع مقدس به‌عنوان قطعه برجسته درخشنده از تاریخ پرفراز و نشیب سرزمین ایران اسلامی، فصلی خواندنی و به یادماندنی از اوج ایمان، رشادت، فداکاری و پایمردی شهیدان والامقام، مردان سلحشور و زنان قهرمان با فرهنگ ایران اسلامی هویت یافته است.
وی در بخش دیگر این پیام اظهار کرد: سخن گفتن از سلحشورانی که با تکیه بر عشق، اخلاص و ایمان راسخ به سمت خطیرترین و حیاتی‌ترین آوردگاه‌های حق علیه باطل شتافتند و به دعوت خدای خود عاشقانه لبیک گفتند کاری بس دشوار است. برگزاری این یادواره فرصتی مغتنم و ارزشمند برای به تصویر کشیدن بخشی از پایداری‌ها و مقاومت‌هایی است که همچون مشعلی در ضمیر همه آنان که سربلندی ایران عزیز را می‌خواهند، تابناک و فروزان است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بی‌تردید برگزاری یادواره امیران و ١٨٠ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد مایه مباهات مردم آن منطقه و استان بوده و می‌تواند در تبیین ایثار، مقاومت، فداکاری، باورهای اخلاقی، عزت، سربلندی، غرور ملی و انگیزه و امید برای تمامی اقشار به ویژه نسل جوان جامعه مورد بهره‌برداری قرار گیرد و این حضور آگاهانه و در صحنه بودن شما عزیزان آگاه و بصیر خطه ترشیز کهن و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی را نقش بر آب خواهد کرد.
رشیدیان خاطرنشان کرد: اینجانب با ادای احترام به مقام شامخ تمامی شهدای عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های صبور آن‌ها توفیق روزافزون همه تلاشگران عرصه ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

برچسب ها: کاشمر ، آمریکا ، ارتش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار