مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، از غرس 750 هزار اصله نهال در استان خبر داد و گفت: این نهال ها به مناسبت هفته منابع طبیعی غرس خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 04 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،مراد شیخ ویسی اظهار کرد: از 15 تا 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که به همین مناسبت برنامه های مختلفی در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز اول هفته که روز درخت کاری نیز نامیده شده حدود 750 هزار اصله نهال در نقاط مختلف استان غرس می شود.

شیخ ویسی گفت: مراسم روز درختکاری هم در مرکز تحقیقات منابع طبیعی و هم در مرکز جهاد کشاورزی کرمانشاه با حضور مسوولان برگزار خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در روز درختکاری نهال غرس شده از گونه غیرمثمر هستند، گفت: این نهال ها عمدتا به آب کمی نیاز دارند و همیشه نیز سبز می مانند.

وی خاطرشان کرد: گونه هایی نظیر اوکالیپتوس، شیشه شور، آکاسیا و خرزهره در مناطق گرمسیری و زبان گنجشک، عرعر و آقاقیا نیز در مناطق سردسیری غرس می شوند.
شیخ ویسی ادامه داد: در این هفته همچنین شاهد غرس نهال های جنگلی مانند سقز، بنه، گلابی وحشی، زالزالک و بادام نیز در مناطق جنگلی استان خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه در ادامه و با بیان اینکه امسال یک میلیون و 500 هزار اصل نهال در استان تولید شده است، نیمی از آن ها در فصل پائیز و نیم دیگر هم در این فصل و عمدتا در مناطق سردسیری غرس خواهند شد.

وی در پایان در خصوص آسیب های واردآمده به منابع طبیعی استان به دلیل وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی نیز گفت: امسال در سطح سه هزار هکتار از منابع شاهد آتش سوزی بودیم که 700 هکتار آن به طور کامل خسارت دیدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار