استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: به منظور جلوگیری از وقفه در پرداخت تسهیلات، رؤسای بانک‌ها باید پیگیر پرداخت تسهیلات مورد نظر به واحدهای تولیدی باشند و در صورت نیاز در هفته چند بار به تهران رفته و پیگیر پرونده‌های پرداخت تسهیلات شوند.
کد خبر: ۳۷۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 12 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین که  در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: روز آینده شخصاً با چند واحد تولیدی تماس گرفته و در خصوص روند دریافت تسهیلات و مشکلات پیش روی واحدهای مربوطه با مسؤولان واحدهای تولیدی پیگیری می‌کنم.

وی افزود: 148 واحد تولیدی قابلیت پرداخت تسهیلات را دارد که به وسیله رؤسای بانک‌ها پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد و به مدیران واحدهایی که مدارک خود را ارائه بدهند، تسهیلات لازم پرداخت شود تا هرچه سریع‌تر به تولید ادامه دهند و گزارش پیگیری ظرف 48 ساعت آینده به استانداری قزوین اعلام و ارائه شود.

استاندار قزوین مطرح کرد: اولویت پرداخت تسهیلات برای مشاغل متوسط و کوچک است که در سامانه بهین‌یاب ثبت می‌شود و اهمیت این موضوع به این دلیل است که دولت آن را رصد و گزارش این طرح را به رهبر معظم انقلاب ارائه می‌کند.

* وجود 108 پرونده نیمه‌تمام مربوط به واحدهای تولیدی

همتی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از وقفه در پرداخت تسهیلات، رؤسای بانک‌ها باید پیگیر پرداخت تسهیلات مورد نظر به واحدهای تولیدی باشند و در صورت نیاز در هفته چند بار به تهران رفته و پیگیر پرونده‌های پرداخت تسهیلات شوند تا به سرعت بتوان شاهد راه‌اندازی واحدهای تولیدی بود.

وی اضافه کرد: نگهداری مبلغی از مبلغ مورد نظر برای پرداخت به واحدهای تولیدی برخلاف مصوبه بانک مرکزی است و واحدهای تولیدی برای پرداخت اقساط یک سال پس از دریافت تسهیلات مهلت دارند.

استاندار قزوین گفت: بانک ملت 20 پرونده، بانک صادرات 12 پرونده و بانک توسعه تعاون 9 پرونده پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در اختیار دارند که این پرونده‌ها را باید در هفته جاری پیگیری کرده و آن‌ها را به نتیجه برسانند.

همتی افزود: 108 پرونده نیمه‌تمام مربوط به واحدهای تولیدی وجود دارد که باید در هفته جاری مدارک متقاضیان گرفته شود و پایان هفته گزارشی از عملکرد و پیشبرد فعالیت های انجام شده ارائه شود.

* لزوم پیگیری پرداخت تسهیلات

وی بیان کرد: سرعت پرداخت تسهیلات مناسب است و از بسیاری استان‌های دیگر جلوتر هستیم اما مسؤولان به این اندازه رضایت نداده و اکتفا نمی‌کنند چراکه هدف بالا بردن سرعت پرداخت تسهیلات است تا واحدهای تولیدی رونق پیدا کند.

استاندار قزوین مطرح کرد: انتظار می‌رود مواردی را که باید در تهران پیگیری شود، به وسیله رؤسای بانک‌ها صورت گیرد تا اقدامات سریع‌تر انجام شده و در صورت بروز مشکل، موضوعات پیگیری شود؛ این روند باید تا پایان سال جاری به همین نحو ادامه داشته باشد.

همتی گفت: بازدید از واحدهای تولیدی، موضوع طرح برکت آفتاب که در خصوص کمیته امداد مطرح شد و موضوعات دیگر هم باید با جدیت از سوی فرمانداران پیگیری شود.

وی افزود: از یکایک افراد حاضر در جلسه برای عملکرد قابل قبول در خصوص راه‌اندازی واحدهای تولیدی تشکر و قدردانی می‌کنم.

* پرداخت 10 میلیارد تومان تسهیلات تا پایان هفته جاری

علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین مطرح کرد: از بین بانک‌های خصوصی فقط بانک شهر به واحدهای تولیدی که در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند، تسهیلات پرداخت کرده و سایر بانک‌های خصوصی در این زمینه اقدامی انجام ندادند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین هم در این جلسه اظهار داشت: روند بازدیدهایی که به بانک سینا واگذار شده به کُندی صورت می‌گیرد و تسهیلاتی که به میزان 20 میلیارد تومان با هشت درصد سود برای این بانک در نظر گرفته شده، بیشتر مربوط به قشر روستایی است.

منوچهر حبیبی عنوان کرد: نباید از روستائیان وثیقه‌هایی در شهر درخواست شود تا پرداخت توسط بانک سینا با سرعت صورت گیرد.

وی یادآور شد: مصوباتی که از سوی دولت یازدهم صورت گرفته باید به سرعت پیگیری شود و میزان 10 میلیارد تومان تسهیلات تا پایان هفته جاری باید به متقاضیان پرداخت شود تا واحدهای تولیدی رونق پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار