مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان اعلام شد خبر داد.
کد خبر: ۳۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 19 May 2015
اکبر نجاتی در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: از 5 هزار شهید عملیات آزادسازی خرمشهر 400 شهید مربوط به استان خراسان هستند که به همین دلیل ما باید یادواره‌ای باشکوه برای این شهدا برگزار کنیم.

وی افزود: عملیات بیت‌المقدس در دهم اردیبهشت‌ماه 1361 آغاز و طی چهار مرحله انجام شد و در نهایت در ساعت 11 روز سوم خرداد انجام شد که منجر به آزادی هزاران کیلومترمربع از سرزمین کشور اسلامی ما و شهر خرمشهر پس از 19 ماه اسارت به وطن ما باز گشت.

نجاتی تصریح کرد: از نتایج این عملیات آزادسازی 5 هزار کیلومتر از خاک کشورمان و آزادسازی خرمشهر و هویزه و همچنین خارج شدن شهر اهواز و سوسنگرد از تیررس دشمن بود و در این عملیات دشمن با آماری بالغ بر 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته شکست خورد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه ابلاغیه برگزاری برنامه‌های ستاد بزرگداشت سوم خرداد به فرمانداری‌ها و ادارات استان ابلاغ شده، خاطرنشان کرد: ستاد بزرگداشت سوم خرداد کار خود را از 26 فروردین‌ ماه آغاز و با برگزاری 10 جلسه به برنامه‌ریزی برای گرامیداشت سوم خرداد پرداخته است و بیش از 100 عنوان برنامه در این راستا انجام می‌شود که همایش پیاده‌روی خانوادگی با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده نیروهای مسلح در 31 اردیبهشت، و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در همین روز از جمله برنامه‌های این ستاد است.

وی با اشاره به اینکه تقارن ایام آزادسازی خرمشهر با اعیاد اول ماه شعبان به‌ویژه میلاد امام‌حسین (ع) سبب شده تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به تلفیق برنامه‌های این دو رویداد بپردازد، بیان کرد: حضور رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در آئین نماز جمعه، دعای کمیل و ندبه، تکریم و تجلیل از شهدا و ایثارگران در مساجد و نمازخانه‌ها و خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌های پیش از نماز جمعه و تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های سوم خرداد امسال است.

نجاتی ادامه داد: روز شنبه دوم خرداد که مصادف با میلاد حضرت ابوالفضل (ع) است روز جانبازان و ایثارگران و عزتمداران نامیده شده که در این روز از ایثارگران و جانبازان به‌ویژه جانبازانی که در عملیات آزادسازی خرمشهر به‌ افتخار جانبازی نائل شدند و همسران این عزیزان تقدیر می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: نواخته شدن زنگ پیروزی در مدارس، پخش مارش پیروزی در ساعت 11 روز سوم خرداد در همه ادارات و کارخانه‌ها و پارک‌ها و ... و همچنین حضور فرماندهان نظامی استان در صداوسیما برای نقل خاطرات آن روز از دیگر برنامه‌های روز سوم خرداد در خراسان رضوی است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره سردار جهادگر شهید سید محمدتقی رضوی فرمانده مهندسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در روز هفتم خرداد، برگزاری یادواره سردار شهید محمدمهدی خادم‌الشریعه اولین فرمانده شهید تیپ 21 امام رضا (ع) که در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید، برگزاری شب‌شعر، نشست تخصصی هنرمندان عرصه تئاتر (نویسنده +کارگردان) و روایتگران دفاع مقدس، برگزاری اولین نشست نقد و بررسی فیلم‌های مستند دفاع مقدس استان خراسان رضوی، برجسته‌سازی نقش شهدای خراسان در حماسه بامداد 4 خرداد 1360، و برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان به میزبانی سپاه پاسداران از دیگر برنامه‌های ایام آزادسازی خرمشهر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار