مسابقه‌های فوتبال رده سنی نونهالان استان قم در بخش زیر ۱۴ سال در حال برگزاری است و ۱۰ تیم امسال در این مسابقه‌ها حضور پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶ 02 January 2017
به گزارش تابناک قم، افزایش تیم‌های فعال در رده نونهالان سبب شده کار‌شناسان فوتبال در قم آینده بهتری برای فوتبال قم متصور باشند. آمار حضور ۱۰ تیم در لیگ زیر ۱۴ سال که بیشتر از تعداد تیم‌های حاضر در لیگ نوجوانان است نشان می‌دهد فوتبال قم در بخش پایه رو به سوی پویایی می‌رود.

سیاه‌جامگان، عقاب پردیسان، صبا، سهیل، سپید زاگرس، آریا، شاهین، هنگ، پیام و سفیر ۱۰ تیمی هستند که در این مسابقه‌ها به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند. 

متولی برگزاری مسابقه‌ها برای این‌که برگزاری این رقابت‌ها با مشکل تحصیلی برای بازیکنان مواجه نشود و خانواده‌ها بازیکنان را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهند مسابقه‌ها را به صورت ثابت روزهای جمعه برگزار می‌کند. 

بازیکنانی که در این مسابقه‌ها برای تیم‌های خود به میدان می‌روند به طور عمده‌‌‌‌ همان بازیکنانی هستند که در مدارس فوتبال قم استعدادیابی شده‌اند. 

بازیکنانی که آینده فوتبال قم را می‌سازند. نگاهی به وضعیت این مسابقه‌ها پس از برگزاری ۳ هفته از مجموع ۹ هفته این رقابت‌ها نشان می‌دهد ۳ تیم سیاه‌جامگان، صبا و شاهین بیشتری بخت را برای کسب عنوان قهرمانی دارند. نقطه قوت این مسابقه‌ها نیز سطح نزدیک فنی تیم‌ها به هم است.

نتایجی با اختلاف گل محسوس در مسابقه‌ها کمتر به چشم می‌خورد و این، نشان‌دهنده کیفیت فنی همه تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقه‌هاست. بازیکنان این رده سنی طی یک تا ۲ سال آینده وارد لیگ نوجوانان می‌شوند و بخشی از این نفرات در ترکیب صبای قم در لیگ بر‌تر نوجوانان کشور به میدان خواهند رفت. 

محمدرضا عباسی، مسئول کمیته جوانان هیأت فوتبال استان قم، این مسابقه‌ها را قلب تپنده توسعه فوتبال در قم در آینده نزدیک دانست و عنوان کرد روزهای خوش فوتبال قم در ۳ سال آینده از راه خواهند رسید.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار