مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب، از آغاز اجرای طرح کاهش وزن و سن در واحدهای پرورش طیور این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، سعید حیدرپور روز یکشنبه در نشست توجیهی دستگاههای مرتبط و مسوولان مراکز ترویج و متصدیان واحدهای پرورش طیور گیلانغرب گفت: اجرای این طرح باعث افزایش بهره وری واحدهای تولیدی، کاهش ضایعات و تلفات، کاش آلودگی های زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف خوراک طیور خواهد شد.
وی اظهارداشت: با توجه به اهمیت تامین امنیت سلامت جامعه و از سویی اهمیت وزن و سن مرغ در هنگام تقاضا، بازارپسندی و همچنین توسعه صادرات، اجرای این طرح در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت که از چند روز گذشته عملیاتی شده است.
وی بیان کرد: در این طرح دورنمای میانگین وزن در نظر گرفته شده تولید هر قطعه مرغ تا یکسال آینده یک کیلو و 800 گرم تعیین شده در حالی که اکنون این میزان، 2 کیلو و 200 گرم است.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب با بیان اینکه مدت زمان پرورش طیور همسو با اجرای این طرح از 56 روز به 45 روز کاهش می یابد، اضافه کرد که اجرای این طرح تولید محصول پاک و ارگانیک با کمترین اثرات دارویی و سموم مربوط به مراحل واکسیناسیون را درپی خواهد داشت.
حیدرپور گفت: همسو با اجرای طرح کاهش وزن و سن، علاوه بر افزایش 500 تنی تولید طیور، در مصرف خوراک سالیانه نیز یک هزار تن صرفه جویی می شود.
بخشدار مرکزی گیلانغرب نیز در سخنانی با بیان این که فرهنگ سازی اجرای این طرح و کمک به ارتقای دانش فنی آن از طریق شوراهای اسلامی و دهیاران در دستور کار قرار گرفته است، از برنامه های آموزشی ویژه تولید کنندگان مرغ شهرستان با همکاری اداره جهاد کشاورزی خبر داد.
احمد احمدی افزود: از محل صرفه جویی در هزینه ها، کمک یارانه ای مناسب از سوی دولت در راستای بهبود وضعیت واحدهای تولیدی پرداخت می شود.
گیلانغرب 30 واحد مرغداری صنعتی و 47 واحد سنتی دارد و سالیانه 2 میلیون قطعه مرغ با ظرفیت چهار هزار و 500 تن گوشت سفید در این شهرستان تولید و روانه بازاری مصرف می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار