کد خبر: ۳۴۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 25 December 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون سوادآموزی استان یزد با اشاره به ضرورت هم‌افزایی در جذب مابقی افراد بی‌سواد، از اجرای دو طرح سوادآموزی بنی و استاندارسازی دوره‌های آموزش سوادآموزی در یزد خبر داد.

«مرآت امین الرعایا» در نشست خبری که به‌منظور گرامی‌داشت فرا رسیدن هفته سوادآموزی برگزار شد، جذب حداکثری بی‌سوادان را از جمله اهداف عالی سوادآموزی دانست و گفت: دو طرح جدید در دستور کار معاونت سوادآموزی استان یزد قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که طرح سوادآموزی بنی برای نخستین بار در تاریخ فعالیت سوادآموزی اجرایی می‌شود، گفت: طرح سوادآموزی بنی و استاندارد سازی آموزش‌های سوادآموزی متناسب با استانداردهای یونسکو از جمله طرح‌های جدید و در دستور کار معاونت سوادآموزی استان یزد است.

امین‌الرعایا افزود: در طرح سوادآموزی بنی، بن‌هایی به ارزش ریالی یک میلیون تومان با اسم اشخاص بیسواد ساکن در روستاها تهیه و توسط بخشداران و  فرمانداران به آن‌ها ارائه می‌شود.

معاون سوادآموزی استان یزد با بیان این‌که پس از ارائه بن‌های یک میلیونی هشت ماه به افراد بی‌سواد فرست باسوادی داده می‌شود، تصریح کرد: بن‌های ارائه شده بعد از قبولی افراد بی‌سواد روستایی در آزمون سوادآموزی معتبر بوده و افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

این مقام مسئول در ادامه استانداردسازی دروس ارائه شده در کلاس‌های سوادآموزی را ضروری دانست و گفت: طبق استانداردهای تعریف شده در حوزه باسوادی یونسکو، افرا بیسواد باید علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، آموزش‌های کار با کامپیوتر و زبان خارجی را هم فرا بگیرند.

امین‌الرعایا خاطرنشان کرد: طبق استانداردهای آموزشی یونسکو از این پس سوادآموزان استان در طرح آموزش زبان انگلیسی،‌ سه مهارت اصلی کامپیوتر، آشنایی با مبانی کامپیوتری و مهارت‌های زندگی طی 60 ساعت شرکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که امسال 3800 نفر سهمیه برای سوادآموزی استان یزد تعیین شده است، اظهار کرد: تاکنون 3682 نفر تحت آموزش‌های سوادآموزی یزد قرار گرفتند.

معاون سوادآموزی استان یزد میانگین افراد باسواد استان را نسبت به افراد بی‌سواد 96.6 درصد برشمرد و افزود: از تعداد کل افراد تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی در استان یزد 2506 نفر سوادآموز، 766 نفر در کلاس‌های انتقال و 410 نفر در دوره تحکیم مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این‌که 418 نفر از سوادآموزان تحت پوشش در استان یزد روستایی هستند،‌ خاطرنشان کرد: سه هزار و 264 نفر معادل 88.6 درصد سوادآموزان در استان یزد را افراد شهرنشین به خود اختصاص دادند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار