رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه در واکنش به اتفاقات اخیر دانشگاه رازی:
کرمانشاه- رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه با اشاره به اتفاقات اخیر دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دشمن با این اتفاقات در پی ترویج ولنگاری فرهنگی در جامعه دانشگاهی است.
کد خبر: ۳۴۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ 16 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدقاسم احمدی امروز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با اشاره به ویژگی های پیامبر(ص)، خوش خلقی را از ویژگی های بارز ایشان برشمرد.

وی گفت: پیامبر را سر سبد آفرینش، برترین اولیا و پیامبران و شاهکار خداوند متعال است که با اخلاق نیکویش بیش از هر چیز دیگری مردم را به دین جذب کرد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه با بیان اینکه این شخصیت عظیم در همه جهات عظیم بوده و یکی از جهاتش همین خلق عظیم است، گفت: پیغمبر اکرم(ص) مخصوص یک قوم، یک قرن و ... نیست، بلکه متعلق به همه بشریت و تاریخ تا ابد است.

این مسئول تصریح کرد: رسول خدا و خاتم پیامبران بوده که پیغمبر جهان تا ابد خواهد بود واین پیغمبر از خود مردم و دلسوز مردم بود و از ناراحتی مردم ناراحتی خود او بود.

به گفته احمدی، رسول خدا(ص) حریص مردم بوده و از همه مردم و مومنان حفاظت می کند و بسیار حریص بر هدایت مردم و نسبت به مومنان مهربان بود.

وی اضافه کرد: رسول اکرم(ص) با شرح صدر، نادانی و جهل  مردم زمانش را تحمل می کرد و نسبت به پیامبران دیگر شرح صدر بیشتری داشت.

رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه گفت: به برکت وجود پیامبر(ص) که رحمت للعالمین است، امت دچار عذاب نمی شود.

احمدی با اشاره به آیات قرآن در مورد پیغمبر(ص) و خاندانش، گفت: خداوند کسانی را به پیامبری برمی گزیند که بهترین خلایق در زمان خودش است و پیغمبر اکرم(ص) بهترین زمان خودش بود.

این مسئول تأکید کرد: اطاعت از اینچنین پیغمبری اطلاعت از خداوند متعال است و خداوند نماز شب را به پیامبر(ص) با این عظمت، شرح صدر و خلق عظیمی که داشت واجب کرده بود.

به گفته وی، نماز شب بر امت مستحب است، اما بر پیغمبر به واسطه عظمتی که داشت واجب بود و از جبرئیل که بهترین فرشتگان الهی است جلوتر می رود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه  خاطرنشان کرد: این عظمت بالایی است که خداوند، ملائکه بلند مرتبه اش را وادار می کند که بر او صلوات می فرستند و به بندگانش توصیه می کنند بر او صلوات بفرستند.

این مسئول گفت: پیغمبر اکرم(ص) الگوی تمام عیار ما است که باید بر او اقتدا کنیم و همین پیغمبر با این عظمت ما را دعوت به وحدت کرده است و از طرف او و خداوند توصیه شده که به ریسمان الهی که یکی از مصداق های آن قرآن است چنگ بزنید.

احمدی اذعان داشت: پیغمبر اکرم(ص) امت واحده را بنا نهاد و به وحدت دعوت کرد و مومنان را برادر دانست و سفارش به وحدت، همدلی کرد.

این مسئول همچنین به میلاد امام صادق(ع) نیز اشاره داشت و گفت: ایشان نیز مانند پیامبر(ص) سفارش به وحدت کردند و گفتند در مراسمات ختم اهل سنت و حتی نماز جمعه شان شرکت کنید.

**دشمن درصدد برافروختن آتش کینه بین مسلمانان است

رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه افزود: دشمن می خواهد آتش کینه را بین ما راه بیندازد که ما در این آتش بسوزیم و به دنبال تضعیف نظام از طرقی چون تفرقه، اختلاف افکنی و... بین مسلمانان است.

وی عنوان کرد: دشمن می خواهد تفرقه ایجاد کند تا حکومت کند و به این منظور سال های پیش در مجلس عوام انگلستان بحث شد که چگونه با جهان اسلام مقابله کنیم؟ و راهکارهای مختلفی نیز برای آن پیشنهاد شد.

احمدی بیان داشت: یکی از این راهکارها ایجاد تفرقه از طریق تشکیل گروهک هایی چون شیعه انگلیسی، وهابیت، داعش و... بوده که بین مسلمانان تفرقه بیاندازند.

به گفته این مسئول، به حمدالله در استان کرمانشاه، شیعه و سنی در کنار هم در کمال اتحاد با هم زندگی می کنند واگر شیعه و سنی علیه هم اقدام و به جان هم بیفتند دشمنان به اهدافشان می رسد.

**دشمن به دنبال ایجاد انحراف و ولنگاری فرهنگی در جامعه دانشگاهی است

وی با اشاره به مراسمات اخیر دانشگاه رازی و اهانت های صورت گرفته به پیامبران و ائمه در این مراسمات ادامه داد: دانشگاه رازی جزو افتخارات ما است و معلوم نیست عده ای با چه انگیزه ای دنبال تخریب این سرمایه هستند.

احمدی افزود: دشمنان می خواهند با بی ارزش کردن اعتقادات ما دین را کم رنگ کنند و صحنه ها و تریبون ها را فتح کرده و جوانان ما را منحرف و بی دینی و لا ابالی گری را ترویج کنند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه تاکید کرد: امروز روز اتحاد است و از تمام فرقه ها، هر کس به خدا معتقد است باید مقابل چنین جریاناتی بیاستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار