رئیس اداره تبلیغات فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از تولید آثار فاخر جریان 9 و 10 دی در قالب برگزاری یک رویداد گرافیکی با حضور گرافیست‌های مطرح مشهدی خبرداد.
کد خبر: ۳۴۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 15 December 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت فقیه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف و ماموریت‌های اداره تبلیغات فرهنگی، فضاسازی و تبلیغات فرهنگی در سطح شهر مشهد برای مناسبت‌های دینی و انقلابی است؛ افزود: جهت انجام تبلیغات فرهنگی برای موضوعات مختلف از ماه‌ها قبل جلسات هیات اندیشه ورز تبلیغات فرهنگی، با حضور نخبگان فرهنگی و دینی برگزار می شود و رویکردها، اولویت‌ها و  قالب‌ها شناسایی و برنامه‌ریزی اجرایی صورت می‌پذیرد که برای جریان  9 و 10 دی در مشهد با توجه به کم‌کاری‌هایی که در تولید آثار هنری با هدف آگاهی‌بخشی نسبت به جریان مهم و طلایی اتقلاب اسلامی در مشهد احساس می شد بنا شد از گرافیست‌های حرفه‌ای شهر مشهد جهت تولید آثار فاخر طی یک رویداد گرافیکی دعوت به عمل آید. تا ضمن انتشار مجموعه پوسترهای نفیس، آثاری نیز برای اکران در بیلبوردهای فرهنگی شهر مشهد مقدس تولید شود.  
وی  اضافه کرد : این رویداد گرافیکی، که به مدت سه روز برگزار خواهد شد تا روز شنبه 27 آذر‌ماه به طول خو اهد انجامید. پیش بینی  می شود  ۲۰ اثر فاخر تولید شود. فقیه در ادامه با اشاره به اینکه  بنا است برای 60 بیلبورد سطح شهر اکران عمومی انجام شود؛ بیان داشت: در حاشیه این کارگاه نیز بنا داریم یک اثر موشن گرافیک ویژه فضای مجازی و رسانه‌ها تولید و منتشر شود.
در ادامه محمدرضا میری، دبیرنهضت مردمی پوستر انقلاب اسلامی که مجری برگزاری این رویداد گرافیکی است با بیان اینکه پس از گذشته قریب 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی غربت همچنان در فضای وقایع انقلاب حاکم است؛ افزود: نهضت مردمی پوستر، شبکه تبلیغی، هنری، مردمی و انقلابی درحوزه گرافیک در سطح کشور است که با رویکرد جهادی و فی سبیل‌الله تاکنون توانسته آثار ارزشمند زیادی را به مخاطب خود در سراسر کشور ارائه دهد و بی‌تردید بخشی از این پتانسیل در مشهد عرضه و ارائه شده است.
وی افزود: شهدای انقلاب، شهدای غریبی هستند که در فضای خفان، سکوت  و تهدید به شهادت رسیدند. بی‌تردید شهدای انقلاب مظلوم واقع شدند و در کنار آن کم‌تجربگی  و نپختگی در فضای تبلیغات، خفقان و فشارهای روانی موجب شد آن طوری که شایسته این شهیدان است به معرفی شخصیت و ویژگی‌های آنان پرداخته نشود. میری  افزود: با توجه به غربتی که انقلاب دارد بایستی تلاش کنیم بیشتر از گذشته به آن بپردازیم  و در همین راستا کارگاه‌هایی با حضور هنرمندان  گرافیست مشهدی برگزار می‌شود تا آثار فاخر روایتگر واقعه نهم و دهم  دی ماه سال ۵۷ در مشهد باشند. وی گفت : این آثار تا پایان آذر ماه  به سفارش اداه تبلیغات فرهنگی شهرداری مشهد تولید می شوند وهمزمان با واقع یکشنبه خونین مشهد در معرض دید عموم قرار می گیرند.
برچسب ها: واقعه خونين 10دي ، 9دي
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار