کد خبر: ۳۴۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 15 December 2016
به گزارش تابناک یزد، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: جنبش دانشجويي بر اساس تجربيات تاريخي و شرايط اكنون ايران، مسالمت جو، اهل مذاكره و گفتگو و معتقد به مهندسي تدريجي اجتماعي است.
دکتر "محمد کیانوش راد" شب گذشته در همایشی با عنوان "نگاهی بر نقش جنبش‌‌های دانشجویی در تحولات جامعه" که به میزبانی تشکل توسعه و اعتدال دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شد، با بیان این که آزاديخواهي و آگاهي بخشي، بخش ذاتي جنبش دانشجويي است، افزود: حركات راديكالي و افراطي‎‎گري  جزء ذاتي جنبش دانشجويي نيست بلکه اين شرايط سياسي و نحوه برخورد حاكميت‎‎هاي مطلقه و خصلت انسدادي آنهاست كه جنبش را در مسير راديكالي و افراطي سوق مي‎‎دهد.

وی خاطرنشان کرد: در شرايط گفت‎وگويي، راه اصلاح‎طلبانه، هم استراتژي و هم تاكتيك جنبش دانشجويي است.
به گفته‎‎ی کیانوش راد، یكي از مشكلات ما، مطلق انديشي در حوزه‎هاي سياسي است چرا که مطلق‎‎انديشي و حق را منحصراً به خود دادن، باعث حذف و نفي ديگري و تعصب و خشونت خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر این که راه و روش اعتقاد بدون تعصب را بايد آموخت، گفت: اگر نه شما حرف و استدلال من را بپذيريد و نه من حرف و استدلال شما را، تنها راه مراجعه به شنوندگان و قبول نظر و داوري اكثريت آنهاست.

وی ادامه داد: در همه مباحث و جبهه‎‎بندي‎‎هاي سياسي، داور مردم هستند و آنها بايد حزب يا جناح و سياستي را تاييد يا رد كنند.

وی شوراي نگهبان را نیز در نقش داور خواند و گفت: شوراي نگهبان طبق قانون ناظر انتخابات است و نبايد در انتخابات دخالت و با سو گيري، از كسي حمایت کند.

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم، هويت يك جنبش و حتی رفتار مردم عادي را هويتي برساخته خواند و گفت: در بسياري مواقع ، اين حكومت‎‎ها هستند كه شيوه مبارزه را براي مخالفان تعيين مي‎‎كنند.

وی اظهار کرد: حاكميت مطلقه و استبدادي، تنها راه را مبارزه راديكالي و افراطي و حاكميت خوب، تقويت رفتارهاي اصلاح‎‎طلبانه را ايجاد مي‎‎كند.

کیانوش راد گفت: ساخت حكومت مطلقه، يا اجازه مشاركت و رقابت را نمي‎‎دهد و يا مشاركت را بدون رقابت مي‏‏خواهد در حالي كه در دوران جديد، مردم مالك و حاكم كشور خويش هستند.

وی با بیان این که حكومتي  كه راه رقابت و مشاركت را مي‎‎بندد، راه اصلاح‎‎طلبي را هم مي‌بندد، عنوان کرد: نظامياني كه ميل به سياست دارند، راه باز است. لباس نظامي را در آورند و لباس سياست را بر تن كنند.

وی ادامه داد: نظامي‎‎گري، حوزه امر و نهي و فرمان و اطاعت است اما سياست حوزه استدلال و اقناع است.

این نماینده مجلس ششم در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: براي حفظ ديدگاه‎‎ها و مواضع سياسي و در راه ساختن جامعه‎‎ي خود، بايد با فداكاري هزينه‎‎ها را متحمل شد و دانشجويان، با فداكاري براي تحقق آرمان‎هاي خويش، هزينه‎‎هاي زيادي را بي منت متحمل شده‎‎اند.

وی اظهار کرد: موضع گيري درست و اصلاح گرانه كه داشته باشيد، مخالف و موافق داريد و موضع گيري نادرست هم داشته باشيد، مخالف و موافق خواهد داشت، پس چه بهتر كه موضع درست را  بگيريد.

کیانوش راد در پایان نیز عنوان کرد: همه امور بابد تابع قانون اساسي باشند و اگر كسي هم از قانون عبور كرد، بايد هزينه آن را بپردازد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار