یک متخصص زنان و زایمان در یزد از شیوع بیماری واگیردار زگیل ناحیه تناسلی هشدار داد.
کد خبر: ۳۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶ 11 May 2015
به گزارش تابناک یزد، دکتر مژگان کریمی زارچی در گفتگو با یزدبانو خاطر نشان کرد: مهمترین دلیل بیماری واگیردار زگیل ناحیه تناسلی که به تازگی در زنان زیاد دیده شده است، ارتباط جنسی با چند نفر است و این بیماری از طریق ویروسی به نام ویروسHPV (پاپیلوم انسانی) منتشر می‌شود.

کریمی ادامه داد: اکثر مردان و زنانی که دچار این عفونت هستند از این موضوع بی‌اطلاع می‌باشند، زیرا در بدن آن‌ها علائم یا مشکلات بهداشتی ایجاد نمی‌شود؛ اما در برخی موارد با ایجاد زگیل تناسلی، کمر‌درد و مشکلات کلیوی خود را نشان می‌دهد.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به خطرات این بیماری اذعان داشت: ویروسHPV (پاپیلوم انسانی) در شکل کم خطر،در 40 تا 60 درصد زنان، خود را به صورت زگیل ناحیه تناسلی و در شکل پر خطر، به صورت سرطان گردنه رحم نشان می‌دهد.

کریمی در خصوص راه پیشگیری این ویروس گفت: دقت در رفتار جنسی، رعایت بهداشت، فردی، تزریق واکسن گارداسیل، انجام معاینه منظم و آزمایش پاپ اسمیر به صورت سالیانه از راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

وی در رابطه با واکسن گارداسیل تصریح کرد: بانوان زیر 29 سال و افرادی که تاکنون رابطه جنسی نداشته‌اند، می‌توانند این واکسن را از داروخانه‌ها خریداری نمایند.

کریمی اثر بخشی واکسن یادشده برای جلوگیری از سرطان 80درصد و برای زگیل ناحیه تناسلی را 100درصد عنوان کرد.

این متخصص زنان و زایمان هشدار داد: برخی کاندوم را وسیله جلوگیری از انتشار این ویروس می‌دانند، در صورتیکه این تفکر اشتباه است و زنان باید در رفتار جنسی خود دقت لازم را به خرج دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار