نماینده کرمانشاه در مجلس:
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری اجلاسیه اخیر اوپک، گفت: در این نشست دستاوردهای نفتی بسیار خوبی نصیب کشورمان شد.
کد خبر: ۳۳۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 03 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،احمد صفری روز شنبه اظهار کرد: در حالی که بیشتر اعضای اوپک مجبور به کاهش تولیدات نفتی خود شدند، ایران نه تنها با چنین تصمیمی مواجه نشد بلکه روزانه 90 هزار بشکه افزایش تولید هم خواهد داشت.
وی ادامه داد: تصمیم های اتخاذ شده در اجلاسیه اوپک بیانگر دیپلماسی قوی تیم وزارت نفت به ریاست آقای زنگنه بود که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد و نفت به قیمت واقعی خود برسد.
صفری گفت: افزایش تولید نفتی ایران و افزایش قیمت هر بشکه نفت به حدود 51 دلار می تواند دست دولت را برای اجرای یکسری برنامه ها و پروژه ها باز بگذارد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر مبنی بر کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی گفت: درآمدهای نفتی بهتر است در امور زیربنایی کشور هزینه شود.
وی گفت: تقویت زیرساخت های حمل و نقل مثل راه های ریلی و جاده ای و تقویت صنعت گردشگری و مرزها برای امور صادراتی از جمله مواردی است که دولت می تواند برای آن ها برنامه ریزی کند.
صفری خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی افزایش قیمت هر بشکه نفت تا 51 دلار، به نظر می رسد بودجه سال آتی کشور را بتوان حدود 200 هزار میلیارد ریال افزایش داد که این مهم در رونق تولید و اشتغال اثرگذاری خواهد داشت. 
براساس توافق صورت گرفته، ایران از ماه ژانویه 2017 میلادی تولید خود را از رقم سه میلیون و 707 هزار بشکه در روز آغاز می کند و به تدریج روزانه 90 هزار بشکه به این رقم خواهد افزود.

** تمدید تحریم های ایران از سوی آمریکا نقض غیرمستقیم برجام است
صفری در ادامه اشاره ای نیز به تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران داشت و گفت: این اقدام نابخردانه در واقع می تواند نقض غیرمستقیم برجام باشد.
وی با بیان اینکه یکی از نکات مورد توجه در برجام لغو تحریم ها علیه ایران بود، گفت: متاسفانه آمریکا با تمدید تحریم ها علیه کشورمان ثابت کرد به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست.
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرر این اقدام آمریکا در جامعه جهانی بیشتر برای خود آن هاست چرا که با این کار جایگاهشان را متزلزل خواهد کرد.
صفری در پایان گفت: به کوری چشم آمریکا و تمامی دشمنان انقلاب، جمهوری اسلامی همچنان با اقتدار به سمت توسعه، پیشرفت و آبادانی حرکت کرده و هیچ تصمیمی و تحریمی نمی تواند چرخ های پیشرفت این ممکت را متوقف کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار