مسئول انجمن حمایت از بیماران دیابت مفتاح گفت: هزار و 600 کودک مبتلا به دیابت در خراسان رضوی از خدمات رایگان این انجمن به عنوان تنها مرکز اطلاع رسانی بیماری دیابت کودکان در شرق کشور برخوردارند.
کد خبر: ۳۲۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 16 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، فرامرز نیک بین افزود: انجمن حمایت از بیماران دیابت مفتاح به عنوان یک سازمان مردم نهاد غیرانتفاعی و داوطلبانه به همت والدین یک کودک دیابتی و همراهی برخی پزشکان خیرخواه از سال 1392 فعالیت خود را در مشهد آغاز کرده است.
وی بیان کرد: تعداد اعضای انجمن حمایت از بیماران دیابت مفتاح دو هزار و 200 نفر است که بیشتر آنان در مشهد ساکن بوده و کودکان زیر 18 سال مبتلا به دیابت وابسته به انسولین را شامل می شوند.
او هدف از تاسیس انجمن حمایت از بیماران دیابت مفتاح را آموزش، اطلاع رسانی و کنترل دیابت در عموم مردم به ویژه کودکان مبتلا به دیابت عنوان و بیان کرد: این موسسه رویکرد درمانی نداشته و فقط فعالیتهای اطلاع رسانی و آموزشی را دنبال می کند.
وی برگزاری همایشهای مختلف آموزشی و ترویجی پیرامون دیابت، تدوین استانداردهای آموزشی یا ترویجی جهت افراد مبتلا به دیابت و جامعه پزشکی و پیراپزشکی، حمایت از مددجویان دیابتی به ویژه کودکان از طریق مشاوره رایگان و آموزش و تربیت مدرس دیابت جهت ارتقاء سطح دانش متخصصان را از محورهای فعالیت انجمن دیابت مفتاح برشمرد.
نیک بین بیان کرد: این انجمن با برگزاری کلاسهای متعدد آموزشی تاکنون سعی داشته به عنوان یک مرکز مردم نهاد در کنار بخش پزشکی بتواند بسیاری از خلاءهای آموزشی پیرامون بیماری دیابت را در نظام سلامت پر نماید.
وی افزود: جشن کودکان مبتلا به دیابت همزمان با روز جهانی کودک، کنفرانس بازآموزی تازه های دیابت کودکان، کارگاه آموزشی خودپایشی قند خون، برگزاری غربالگری دیابت در ادارات، اجرای طرح ملی کمپین ملی روبان آبی در مشهد، برگزاری دوره ویژه ناشنوایان مبتلا به دیابت و ارائه مشاوره رایگان در زمینه های تغذیه و روشهای تزریق انسولین از جمله برنامه های اجرا شده توسط این انجمن می باشد.
11درصد از جمعیت 25 تا 70 سال ایران به بیماری دیابت مبتلا هستند که این تعداد 300 هزار نفر ساکن خراسان رضوی می باشند.
23 تا 30 آبان ماه هفته دیابت در کشور نامگذاری شده است.
 
منبع:‌ ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار