انتخابات اتاق بازرگانی ایران برگزار شد;
انتخابات نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تغییر سمت غلامحسین شافعی از نایب رئیسی به ریاست این اتاق برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲ 14 November 2016
یکی از مهمترین مراکز تاثیر گذار بر فضای کسب و کار کشور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است که به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن فعالیت می‌کند. 

در جلسات این اتاق نمایندگان دولت و بخش خصوصی شرکت می‌کنند و همکاری با سازمان‌های دولتی و سازمان‌های وابسته به دولت یا تحت نظارت آن و شهرداری‌ها از جمله ارائه مشاوره در زمان تهیه لوایح و مقرراتی که با امور بازرگانی و صنایع و معادن ارتباط دارد، از وظایف این نهاد به شمار می‌رود. اتاق ایران بر اساس قانون، مدیریت دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را بر عهده دارد. این اتاق ۶۰ نماینده دارد که ۴۰ نماینده آن از بخش خصوصی و ۲۰ نماینده آن از طرف دولت انتخاب می‌شوند.

در انتخابات ميان دوره‌يي نايب‌رييس هشتمين دوره اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران كه روز گذشته برگزار شد، حسين سلاح‌ورزي به عنوان نايب‌رييس انتخاب شد. 

پس از استعفاي محسن جلال‌پور از رياست اتاق بازرگاني ايران و انتخاب غلامحسين شافعي كه عضو هيات رييسه بود يك كرسي در هيات رييسه خالي مانده بود كه با انتخاب سلاح‌ورزي پر شد. بر اين اساس در اين انتخابات حسين جميلي رييس اتاق زنجان، شمس اردكاني عضو هيات نمايندگان اتاق تهران، حسين سلاح‌ورزي رييس اتاق لرستان و شمس‌علي هادي‌زاده معلم عضو هيات نمايندگان اتاق مازندران نامزد شده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار