مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی 25 اردیبهشت‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 08 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سیدسعید سرابی در جلسه ستاد مفاخر فرهنگی هنری خراسان رضوی در فرمانداری مشهد اظهار کرد: همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی 25 اردیبهشت‌ماه در مشهد و بزرگداشت حکیم عمر خیام در 28 اردیبهشت‌ماه در نیشابور برگزار می‌شود.

وی پیرامون تشکیل ستاد مفاخر خراسان رضوی گفت: ستاد مفاخر فرهنگی هنری خراسان رضوی برای نخستین‌بار با ریاست استاندار تشکیل شد و با مصوبه شورای فرهنگی عمومی استان اقداماتی را برای روز بزرگداشت حکیم عمر خیام، عطار نیشابوری و حکیم ابوالقاسم فردوسی در دست اجرا دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در زمینه ستاد مفاخر فرهنگی نیشابور افزود: به دلیل اهمیت بزرگداشت حکیم عمر خیام و عطار نیشابوری ستاد مفاخر فرهنگی نیشابور با ریاست فرماندار نیشابور تشکیل شده است تا این دو مراسم ملی را با جدیت بیشتری دنبال کنند؛ امیدواریم که ستاد حکیم فردوسی هم مانند ستادهای شهر نیشابور در مشهد تشکیل شود.

سرابی خاطرنشان کرد: بلوار شاهنامه در منطقه توس از اهمیت زیادی برخوردار است و در حال آماده‌سازی این بلوار و خیابان‌های منتهی به آن با همکاری شهرداری منطقه 12 هستیم.

وی تشکیل ستاد حکیم ابوالقاسم فردوسی در مشهد را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: با توجه به جایگاه والای فرهنگی فردوسی تشکیل ستاد ویژه بزرگداشت فردوسی در مشهد ضروری است و فعالیت‌هایی که تاکنون در این راستا صورت گرفته رضایت‌بخش نیست و نتوانسته به نیازهای فرهنگی جامعه پاسخ دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی پیرامون حضور اساتید دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه علمی بزرگداشت فردوسی تصریح کرد: قطب علمی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی توسط اساتید دانشگاه فردوسی در حوزه‌های فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌شناسی اداره می‌شود و باید توجه داشت که بعد فرهنگی بزرگداشت فردوسی ما را از بعد علمی آن غافل نسازد.

سرابی در ارتباط با مصوبه شورای فرهنگی استان تاکید کرد: براساس این مصوبه کنگره بین‌المللی شعر از توس تا نیشابور از 25 تا 28 اردیبهشت‌ماه با حضور شاعران برجسته دنیا که در حوزه فردوسی فعالیت دارند، برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار