کد خبر: ۳۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 08 May 2015
برپایی همایش مازندرانی‌های مقیم خارج استان گامی به سوی همدلی است، چرا‌که این همایش می‌تواند زمینه ساز حضور خیران متعددی در عرصه مدرسه‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، نخستین همایش خیران مدرسه‌ساز مازنی مقیم پایتخت در حالی 20 اردیبهشت با حضور شخصیت‌های ملی و استانی مازندران در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود که می‌تواند گامی به سوی همدلی، همزبانی و یکدلی برای بازسازی و نوسازی مدارس تخریبی و فرسوده استان باشد.

بر اساس اعلام مدیرعامل انجمن خیران مدرسه‌ساز مازندران هم اکنون از 6 هزار واحد آموزشی استان بیش از 70 درصد مدارس استان نیاز به مقاوم سازی بوده و باید با کمک خیران بازسازی و نوسازی شود.

از سویی هوشمندسازی مدارس مازندران، گامی دیگر برای ارتقاء تعالی آموزشی و توسعه فناوری اطلاعات در مدارس مازندران بوده، که می‌تواند با کمک خیران مدرسه‌ساز به سرانجام مطلوبی برسد.

علی نبییان، معاون عمرانی استانداری مازندران در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: اهداف برپایی این همایش شناسایی شده بوده و با توجه به حضور خیران و مشارکت آنان در برگزاری این همایش فرصتی برای مطرح کردن مشکلات در حوزه آموزش و پرورش استان و ظرفیت های مازندران فراهم آمده است.

وی با اشاره به برپایی این همایش برای نخستین بار در میان استان‌های کشور، بیان کرد: پیگیری دستاوردهای این سفر توسط مدیران و مسئولان برگزاری این همایش مورد توجه قرار گیرد.

نبییان با تشریح چشم اندازهای مازندران و ظرفیت‌های مختلف استان و لزوم همدلی در توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی مازندران، خاطرنشان کرد: با برپایی چنین همایش‌هایی، ظرفیت‌های مختلف شناسایی خواهد شد.

بررسی افزایش رغبت مازنی‌های خارج استان برای مشارکت در استان

فرهاد دژپسند، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور  نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار داشت: وانمایی مشکلات آموزش و پرورش مازندران برای همه مازندرانی‌ها از اهداف اساسی است که در این همایش باید دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه برپایی این همایش‌ها نقش موثری در کمک به توسعه استان دارد، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در زمینه مشکلات و قابلیت‌های مازندران می‌تواند در روشن سازی اهداف این همایش موثر باشد.

دژپسند گفت: شناسایی عوامل موثر در افزایش رغبت بین مازندرانی‌های خارج استان به منظور مشارکت و تعامل در توسعه فضای تعلیم و تربیت استان می‌تواند در برجسته کردن اهداف این همایش تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: مازندرانی‌های خارج استان در عرصه‌های مختلف قابلیت‌های متفاوتی دارند که از این ظرفیت‌ها در تعالی آموزش و پرورش می‌توانند استفاده کنند.

توسعه فضای همدلی در محیط‌های آموزشی

سید علی قاسمی تروجنی، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: با تشکیل دبیرخانه همایش مازندرانی‌های خارج استان با محوریت پردازش به مسائل آموزش و پرورش بیش از 7 شاخص برای تبادل نظر و گفتگو در همایش در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه نخبگان علمی، سیاسی و فرهنگی با مشارکت دانش آموزان، اولیا و مدیران برای حضور در این همایش شناسایی شدند، تصریح کرد: آموزش و پرورش در این همایش با مطرح کردن مشکلات فراروی تعلیم و تربیت استان به دنبال بهره‌گیری از توانمندی‌های نخبگان مازندرانی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه استفاده از توانمندی همه مازنی‌ها در دستیابی به آموزش و پرورش پویا را در برنامه کاری قرار دادیم، حضور خیران را سبب دلگرمی در رشد و تعالی آموزش و پرورش دانست.

قاسمی تاکید کرد: مدارس تخریبی در همه شهرهای مازندران وجود دارد و نیاز به نوسازی، تجهیز و بهسازی مدارس داریم.

وی با اشاره به مناسب و مثبت ارزیابی کردن حمایت خیران در مازندران، تاکید کرد: در 17 سال گذشته حمایت خیران حمایت سازنده ای بوده  و تاکنون نیز خیران 77 درصد تعهدات خود را عمل کرده اند.

قاسمی تصریح کرد: آموزش و پرورش به دنبال ایجاد فرصت برابر تحصیلی برای همه کودکان و نوجوانانی بوده که در مازندران زندگی می‌کنند و بنابراین رفع تنگناهای آموزشی و پرورشی در این حوزه ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار