وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی از خارج سازی ۱۱ فروند مغروقه و ادامه عملیات شناور سازی مغروقه ها خبر داد و گفت: اروند رود به ۱۲ میلیون مترمکعب لایروبی نیاز دارد
کد خبر: ۳۱۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 29 October 2016
عباس آخوندی در حاشیه بازدید از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و آغاز رسمی عملیات خارج سازی ۳۹ فروند مغروقه در اروند با اعتبار بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال، اظهار داشت: تاکنون ۱۱ فروند از این تعداد مغروقه خارج سازی شده و خارج سازی ۲۸فروند مغروقه دیگر نیز در دست اقدام است.

وی در ادامه افزود: با اتمام عملیات خارج سازی مغروقه های اروند رود، این رودخانه مهیای لایروبی می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: لایروبی اروند کار بسیار مهم و پرهزینه ای است و برای رسیدن به عمق ۶ متر این رودخانه به ۱۲ میلیون مترمکعب نیاز دارد.

آخوندی تصریح کرد: اگر شناورسازی مغروقه ها و لایروبی اروند رود انجام نشود می توان گفت تمام تلاشهایی که تاکنون برای بازسازی و تجهیز بندرخرمشهر انجام شده ناقص بوده است.

وی ادامه داد: لایروبی اروند نیاز به هماهنگی با کشور عراق و وزارت های امور خارجه دو کشور دارد که باید براساس مفاد عهدنامه ۱۹۷۵ الجزایر انجام شود.

وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: امکانات و تجهیزات بندری بسیار خوبی در بندرخرمشهر وجود دارد و این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵ میلیون تن در سال را دارد ولی به دلیل وجود مغروقه ها و عدم لایروبی اروند، در حال حاضر کمتر این ظرفیت عمل می کند.

آخوندی در پایان خاطر نشان ساخت: در بندرخرمشهر خط کشتیرانی مسافری ایران به عراق فعال است و هموطنان می توانند علاوه بر پایانه های مرزی شلمچه و چزابه برای سفر به عراق و زیارت عتبات عالیات از مرز دریایی خرمشهر نیز استفاده کنند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار