مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی :
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تصمیم سازمان بنادر برای تشویق برگشت کانتینر خالی از مسیر دریایی بندر خرمشهر بجای برگشت از مسیر جاده ای خبر داد
کد خبر: ۳۱۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 29 October 2016
محمد سعیدنژاد در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی و آغاز به کار رسمی عملیات شناورسازی ۳۹ مغروقه از آبراه اروند اظهار کرد:  سازمان بنادر اقدامات جدیدی را برای تحقق مسئولیت های اجتماعی خود در بندر خرمشهر به انجام می رساند.

 وی گفت: با توجه به تغییرات اقتصادی حاکم بر صنعت حمل و نقل دریایی از قبیل گران شدن هزینه حمل دریایی، افزایش نرخ ارز و همچنین بالانس نبودن تجارت واردات و صادرات در بنادر کشور، حمل کانتینرهای خالی از سایر بنادر کشور مانند بندر خرمشهر  به بنادر شهید رجایی و بندر امام(ره) دچار کاهش شدید شده بود و انتقال کانتینر های خالی به جای حمل آن از طریق دریا از طریق جاده صورت می پذیرفت.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد بالای حوادث و تصادفات جاده ای با انتقال کانتینر خالی از بندر خرمشهر به بنادر بزرگ از ترافیک جاده کاسته شده و به تبع آن حوادث جاده ای کمتری را شاهد خواهیم بود، لذا سازمان بنادر با اعطای تخفیف در تعرفه های حقوق و عوارض مترتب بر کشتی هایی که در مسیر برگشت به بنادر بزرگ کشور به حمل کانتینر خالی اقدام کنند به نسبت کانتینر خالی به کل تعداد کانتینرهای ( کل محموله) بارگیری شده تا سقف ۷۰ درصد تخفیف اعطا می کند.

سعیدنژاد در ادامه تصریح کرد: همچنین به این منظور معافیت های انبارداری ۳۰ روزه برای کانتینرهای خالی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مسلما برای تحقق کامل این هدف بقیه دست اندکاران نیز می بایست در این مسیر سازمان بنادر را همراهی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: حمل برگشت کانتینر خالی از مسیر جاده ای نه تنها مسیر دریایی را غیر اقتصادی ساخته بود بلکه هزینه های اجتماعی زیادی را نیز سبب شده و همچنین مشکلات متعددی را مانند افزایش ترافیک جاده ای و تصادف و مرگ و میر در مسیر حمل جاده ای کانتینر، کاهش بهره وری عملیاتی بنادر و محوطه های بندری، افزایش شدید ترافیک در محدوده شهری بنادر و .... در پی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به منظور برطرف ساختن مشکلات مورد اشاره و همچنین بهره مندی اقتصاد کشور از مزایای حمل و نقل دریایی، سازمان بنادر در راستای توسعه حمل کانتینر خالی از مسیر دریا سیاست های تشویقی مذکور را در نظر گرفته است.

سعید نژاد گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق بندرخرمشهر تاکنون اقدامات بسیاری از جمله خارج سازی مغروقه ها از اروند رود و تلاش برای حل مشکل لایروبی این رودخانه انجام داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار