دومین کنگره بین المللی نفت و نیرو با رویکرد اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این بخش در تهران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۱۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 17 October 2016
غلامرضا منوچهری دبیرکنگره بین المللی نفت و نیرو گفت: این کنگره با حضور 600 شرکت کننده داخلی و90 شرکت کننده خارجی برپا شده است و بررسی موضوعات بالادستی در صنعت نفت و گاز ایران با هدف جلب مشارکت بین المللی از مهمترین محورهای موضوع گفتگوها در این همایش است.

وی افزود: در این گفتگوها تلاش خواهد شد تا زمینه برای انتقال فناوری های جدید و مشارکت شرکتهای داخلی با شرکتهای معتبر بین المللی فراهم شود و تلاش خواهد شد تا زمینه ای فراهم شود تا طرحهای بزرگ صنعت نفت و گاز با مشارکت شرکتهای داخلی و خارجی اجرایی شود.

منوچهری خاطرنشان کرد: در همین جهت محور اصلی گفتگوها پیرامون سیاستهای اقتصاد مقاومتی و تقویت ساخت داخل تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز است.

در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از توانمندی های صنعتگران و تولید کنندگان تجهیزات صنعت نفت به برپاشده است ، معاون اول رئیس جمهوری مهمان ویژه این کنگره است که تا دقایقی دیگر سخنرانی وی آغاز خواهد شد.

*چالش‎ها و فرصت‎های بخش خصوصی در صنعت نفت ایران بررسی می شود

معاون وزیر نفت اهم برنامه ها و محورهای دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو را تشریح کرد و بررسی فرصت‎ها و چالش‎های بخش خصوصی در صنعت نفت ایران را از مهمترین این محورها برشمرد.

رکن الدین جوادی صبح امروز (دوشنبه، 26 مهر ) در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو گفت: این کنگره فرصتی برای تبادل نظر و ارائه راهکارهای جدید برای شتاب بخشی به توسعه انرژی کشور به شمار می آید.

وی با بیان این‎که این کنگره به همت باشگاه نفت و نیرو برگزار می شود، تصریح کرد: هدف این کنگره فراهم کردن زمینه تعامل مدیران دولتی، خصوصی و همچنین کارگزاران فعال بخش اقتصادی است.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره نفت و نیرو با بیان اینکه در این کنگره 11 سخنران بین المللی در حوزه نفت، گاز و نیرو خواهیم داشت، تصریح کرد: همچنین 21 سخنران از مجموعه صاحبنظران ایرانی به ارائه دیدگاه‎های خود در بخش انرژی می پردازند.

جوادی با اشاره به این‎که در نخستین همایش نفت و نیرو که پارسال برگزار شد، 16 سخنران از شرکت‎های خارجی و 16 سخنران ایرانی به ارائه دیدگاه‎های خود پرداختند.

معاون وزیر نفت با بیان این‎که این کنگره امسال پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برگزار می شود، تصریح کرد: با توجه به ضرورت کشور بر توسعه در پساتحریم و نگاه‎ها و فرصت‎ها، کنگره نفت و نیرو امسال بر توسعه تمرکز دارد.

وی محورهای کنگره امسال را در پنج بخش عنوان کرد و افزود: ضرورت اجرای طرح‎های ازدیاد برداشت از میدان‎های نفت و گاز ایران، الگو‎های کسب و کار در شرکتهای اکتشاف و تولید (E&P)، تجربه‎های الگوهای مشارکت و سرمایه گذاری شرکت‎های داخلی و خارجی در صنعت برق، راهبردهای توسعه و نوسازی بخش پایین دستی و حضور بخش خصوصی در صنایع نفت و گاز چالش‎ها و فرصت‏‎ها، پنج محور این کنگره هستند.

جوادی ابراز امیدواری کرد: دومین کنگره نفت و نیرو که یک حرکت مسئولانه است، باید بسترهای لازم را برای تعامل و همراهی بخش خصوصی و دولتی فراهم کند و دستاورد این کنگره می تواند گام‎های بلندی برای توسعه، خودکفایی و بالندگی اقتصاد کشور باشد.

دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو صبح امروز با حضور بیژن، وزیر نفت آغاز به کار کرد و قرار است دقایقی دیگر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در این کنگره حضور یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار