136 میلیارد ریال بودجه به شهرستان ابرکوه اختصاص یافت
کد خبر: ۳۱۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶ 11 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مجید دهقانی زاده  در نشست کمیته برنامه ریزی ابرکوه اظهارکرد: این میزان بودجه برای 26 پروژه شهرستان ابرکوه اختصاص یافته است.
وی بابیان اینکه شهرستان ابرکوه از مناطق محروم استان یزد است، ادامه داد: این شهرستان از شهرهای نمونه گردشگری کشور است و برای بخش گردشگری ابرکوه 14میلیارد ریال تخصیص یافته که مسئولان باید برای جذب این بودجه تلاش کنند.
وی اضافه کرد: از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد تخصیص 120میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برای بخش کشاورزی و اجرای طرح های آبیاری نوین است و با توجه به اینکه شهرستان ابرکوه زمینه تولید محصولات کشاورزی جایگاه ویژه ای در استان دارد، کشاورزان این شهرستان باید برای جذب بخش عمده این تسهیلات برای اجرای طرح های آبیاری نوین اقدام کنند.
دهقانی زاده تصریح کرد: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای و توسعه متوازن یک هزار و 225میلیارد رسال به استان یزد اختصاص یافته است.
معاون سازمان برنامه و بودجه استان یزد مشارکت خانوارهای شهرستان ابرکوه در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن را در استان چشمگیر دانست و گفت: این شهرستان رتبه برتر استان را در سرشماری اینترنتی کسب کرده است.
فرماندار ابرکوه نیز دراین نشست باتسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) از مسئولان این شهرستان خواست برای جذب بودجه با اولویت تکمیل پروژه های مهم نیمه تمام تلاش کنند.
سیدنبی رسولی بابیان اینکه 20 هزار هکتار سطح زیرکشت در شهرستان ابرکوه وجود دارد، اظهارکرد: بیش از دو هزارو 500 هکتار از اراضی و باغات این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.
وی اظهار امیدواری کشاورزان ابرکوه برای دریافت و اجرای طرح های آبیاری نوین از تسهیلاتی دولتی که نصف آن بلاعوض است، استفاده کنند.
رسولی افزود: با تجهیز چاه های کشاورزی ابرکوه به کنترهای هوشمند، میزان برداشت آب کشاورزی از پنج هزار و500 لیتر به چهارهزار لیتر درثانیه رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار