معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عامل 76 درصد مرگ و میرهای افراد زیر 70 سال در کشور، چهار بیماری غیرواگیر قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و تنفسی است.
کد خبر: ۳۰۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹ 09 October 2016
به گزارش تابناک یزد،علیرضا مغیثی افزود: اگر حوادث ترافیکی به این آمار اضافه شود بیش از 84 درصد کل مرگ و میرها ناشی از این عوامل است.
وی با بیان اینکه سالانه 38 میلیون نفر در جهان بر اثر بیماریهای غیر واگیر فوت می کنند اظهار کرد: افزون بر سه چهارم این موارد در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد.
مغیثی ادامه داد: 16 میلیون مرگ های زودرس قبل از سن 70 سالگی ناشی بیمارهای غیرواگیردار است و بطور کلی 53 درصد بیماریها در جهان متعلق به این بیماریها است.
این مسوول تصریح کرد: عوامل تاثیر گذار در بیماریهای غیرواگیردار شامل عوامل اجتماعی ، شهرنشینی، نوع تغذیه و کم تحرکی است.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به کاهش چشمگیر مرگ و میرهای ناشی از حوادث ترافیکی در 10 سال گذشته گفت: طی این دهه، سالانه 27 هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دادند که اکنون این رقم به 16هزار و 500 نفر رسیده است.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: با این وجود کشور ما هنوز دو برابر نرم جهانی با مرگ و میرهای حوادث ترافیکی روبروست.
وی با بیان اینکه 40 درصد جانباختگان حوادث ترافیکی در کشور مربوط 27 درصد جمعیت روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر است خاطرنشان کرد: در همین راستا تفاهمنامه ای بین اداره کل ارتقاء ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با معاون بهداشت وزارت بهداشت به منظور ارتقاء ایمنی امضا شد.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: اکنون پیشگیری از این حوادث در دستور کار برنامه های وزارت بهداشت قرار دارد و همچنین براساس سند حوادث ،20 درصد مرگ و میر های ناشی از حوادث ترافیکی باید تا سال 1404 کاهش یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار