کد خبر: ۳۰۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 07 October 2016
به گزارش تابناک یزد،رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: 980 هزار نفر از مردم این استان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند و اطلاعات آنها بدون نیاز به پرونده های کاغذی در سامانه سیب ثبت شده است.
محمدرضا میرجلیلی با بیان اینکه سلامت، امنیت و رفاه، سه مؤلفه مهم برای توسعه هستند افزود: دولت یازدهم به بحث سلامت توجه ویژه ای دارد.
وی از انعقاد تفاهم نامه ای به میزان 90 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و سلامت فی مابین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و استانداری خبر داد و گفت: در قالب این طرح باید زیرساخت های خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان از جمله زیرساخت های پزشک خانواده در استان مهیا شود.
میرجلیلی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، 45 میلیارد تومان از رقم مورد نظر برای اجرای طرح یاد شده توسط وزارت بهداشت، 25 میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و 20 میلیارد تومان نیز از استان و از منابعی چون خیران، استانداری و شهرداری تامین می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم با بیان اینکه بیماری سالک از طریق نیش پشه خاکی به انسان انتقال می یابد گفت: کانون این بیماری در شهرستانهای یزد، اردکان، ابرکوه، خاتم و بافق است.
محمد حسن لطفی افزود:مهم ترین اقدام برای مهار بیماری سالک در روستاها کنترل جوندگان و برای مناطق شهری مدیریت درمان افراد مبتلا به بیماری است که باید به صورت جدی دنبال شود تا شاهد کاهش آمار این بیماری در استان باشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار