فرماندار ابرکوه گفت: باید از ظرفیت های ماه محرم که موضوع مهم آن رعایت تقوای الهی است به بهترین وجه بهره گیری شود و حضور هیات های مذهبی در عزاداری ها نماد وحدت باشد.
کد خبر: ۳۰۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 04 October 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدنبی رسولی در همایش هیئت امنای هیئت های عزاداری شهرستان اظهار کرد: با ارزش ترین سرمایه شیعیان بعد از قرآن و نماز، ماه محرم و عاشورا است که می توان از آن به عنوان یک مانور تبلیغاتی بزرگ برای دین اسلام و شیعه یاد کرد.
نماینده عالی دولت درابرکوه بابیان اینکه مردم مراسم سوگواری حضرت ابا اعبدالله الحسین (ع) را بصورت خود جوش و بصورت سنتی برگزارمی کنند خاطرنشان کرد: هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که بانی آن است و این لطف خداوند متعال است.
رسولی یادآورشد: فریضه امربه معروف ونهی از منکر از اهداف قیام امام حسین (ع) بود و هیاتهای مذهبی باید دراحیای این فریضه الهی بیشتر تلاش کنند.
وی بابیان اینکه اهدای خون ارزشمندترین کار در جامعه است ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده با پایگاه انتقال خون استان یزد، نسبت به خونگیری از مردم این شهرستان در ایام محرم اقدام می شود.
فرماندار ابرکوه همچنین از مسئولان هیات مذهبی خواست که به توصیه های بهداشتی و انتظامی دستگاه های ذیربط برای برگزاری هر چه باشکوهتر آیین های عزاداری حسینی توجه کنند.
امام جمعه ابرکوه نیز در این آیین با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سید سالار شهیدان گفت: ابهت و عظمت عاشورا را به نمایش بگذاریم و این شعارالله و ترویج شعارالله است .
حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی بابیان اینکه پیروان مکتب عاشورا زنده و در صحنه هستند اظهارکرد: عاشورا پیام بسیار زیادی دارد .
رییس شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف و قیام اباعبدالحسین (ع) و نهضت عاشورا ، اقامه نماز و احیاء امربه معروف ونهی ازمنکر بود.
وی برضرورت برگزاری نماز ظهر عاشورا تاکید و یادآورشد: هنگام وقت فریضه نمازظهر عاشورا ، هیاتهای عزاداری برنامه خود را تعطیل کنند و به برگزاری نماز جماعت درمیدان امام حسین (ع) بپردازنند.
دادستان عمومی وانقلاب ابرکوه نیز در این نشست گفت: عزاداری سید سالار شهیدان بسیار ارزشمند است و عزاداری سنتی مردم این شهرستان آنگونه ای که درشان امام حسین (ع) است برگزار می شود.
علی محمد دشتکیان، اظهار کرد: عزاداریهای غیر متعارف در ملا عام که موجب اخلال در نظم عمومی شود جرم است و افراد خاطی طبق قانون مجازات خواهندشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار