دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: ما باید به سمت فعال کردن کریدوری که آذربایجان غربی یا مرز رازی و بازرگان را به بندرامام خمینی(ره) و بندرخرمشهر وصل کند برویم، زیرا این خط برای اتصال ترکیه و عراق به خلیج فارس مناسب تر است
کد خبر: ۳۰۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 03 October 2016
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و هیئتی متشکل از مدیران، کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در سفر به بنادر استان خوزستان از محوطه ها،  اسکله ها، پایانه ها و همچنین زیرساخت ها و فعالیت های ریلی مجتمع بندری خرمشهر نیز بازدید کردند.

مرتضی باقری هدف از بازدید از بنادر استان خوزستان و برگزاری این نشست ها را بررسی میزان سهم حمل و نقل ریلی در بنادر و نحوه افزایش آن عنوان کرد.

وی افزایش تعامل و همکاری میان بنادر، شرکت راه آهن جنوب، مراکز علمی و دانشگاههای استان خوزستان را خواستار شد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی همچنین به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص استفاده بنادر از ظرفیت حمل و نقل ریلی اشاره کرد.

 در این نشست مدیر کل بازرگانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به تشکیل کارگروه بررسی تعرفه ها در بندرخرمشهر اشاره کرد و افزود: ما به دنبال کاهش قیمت در بخش حمل و نقل ریلی این بندر هستیم و تلاش داریم با اعمال تعرفه های مطلوب در این زمینه بتوانیم توجیه اقتصادی مناسبی برای تجار داشته باشیم.

سید مرتضی علی احمدی در ادامه با اشاره به طول 2/2 کیلومتری خط ریلی بندرخرمشهر خواستار اتصال فاصله 800 متری پایانه ریلی این بندر به یکی از اسکله ها شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در این نشست گزارشی در خصوص وضعیت مجتمع بندری خرمشهر و روند پروژه های در حال اجرا در این بندر ارائه داد.

عادل دریس در خصوص پایانه ریلی بندرخرمشهر گفت: خط راه آهن بندرخرمشهر با 2/2 کیلومتر طول، مجهز به سیستم باسکول دینامیکی(توزین در حال حرکت) با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد به شبکه سراسری راه آهن کشور متصل است.

وی از انجام امکان سنجی ریلی کردن اسکله های 8 و 9 بندرخرمشهر نیز خبر داد.

در حاشیه این نشست معاون دریایی و بندری بندرخرمشهر گزارشی در خصوص راه آهن و حمل بار بصورت ریلی در بندرخرمشهر ارائه کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار