به مناسبت هفته جهانی دریانوردی جشن بزرگ "دریادلان" با حضور مسؤلان و خانواده کارکنان بندرخرمشهر برگزار شد
کد خبر: ۳۰۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 02 October 2016
این مراسم با حضور مدیران، مسؤلان محلی،فعالان عرصه دریایی شهرستان خرمشهر و خانواده های کارکنان مجتمع بندری خرمشهر در سالن پایانه مسافری دریایی خلیج فارس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، معاون دریایی بندری بندرخرمشهر پیام دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی را قرائت کرد.

در ادامه مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ضمن اشاره به دستاوردهای این بندر طی سال جاری گفت:آغاز عملیات احداث ترمینال کانتیری با اعتبار 860میلیارد ریال و آغاز عملیات شناورسازی 39 فروند مغروقه به ارزش 625 میلیارد ریال از جمله دستاوردهای بندرخرمشهر از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

عادل دریس در ادامه افزود: در حال حاضر چندین پروژه به ارزش 400 میلیارد ریال در بندرخرمشهر در حال اجراست و افتتاح این پروژه ها در آینده نزدیک با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی همچنین به موفقیت اخیر بندر خرمشهر در کسب رتبه برتر در شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان خوزستان نیز اشاره کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته جهانی دریانوردی گفت: دولت عزم خود را جزم کرده که صنعت دریانوردی را در خرمشهر رونق دهد و اکنون صنعت کشتی سازی در این شهرستان فعال است.

ولی اله حیاتی ادامه داد: در دورانی ما حتی توانایی تعمیر شناورها را نداشتیم ولی اکنون نادرترین شناورها بدست متخصصان داخلی در خرمشهر ساخته می شود.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم به شکل جدی درصدد به سرانجام رساندن لایروبی اروند رود است و امیدواریم بندرخرمشهر همچنان طلایه دار توسعه در سطح کشور باشد.

در این مراسم از 64 دریانورد نمونه و فعال در عرصه های مختلف دریایی خرمشهر با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

برگزاری مسابقه ماهیگیری، مانور آمادگی عملیاتی مقابله با آلودگی دریایی، سمینار علمی پژوهشی دریایی، جشنواره غذاهای دریایی و به صدا در آمدن بوق شناورها از جمله برنامه های اجرا شده به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی دریانوردی در بندرخرمشهر بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار