کد خبر: ۳۰۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 01 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مدير كل دفتر فني، امور عمراني و حمل و نقل و ترافيك استانداري يزددر بازديد از کشتارگاه صنعتی در حال ساخت شهرستان مهریز، اظهار كرد: كشتارگاه صنعتي مهريز با توجه به تجهيز آن با دستگاه‌های پیشرفته و مدرن، آبروی استان است.
 "سيدرضا خادمي" در اين بازديد با تقدير از اقدامات شايسته سرمايه‌گذار و عوامل اجرايي طرح، گفت: ساخت و بهره‌برداري از اين واحد صنعتي بزرگ در زمان خود اقدامي مثبت و با توجه به پيشرفت آن در مدت زمان كوتاه بسيار ارزشمند است.

وي افزود: با شروع و افتتاح این مجموعه بسیاری از مشکلات موجود در صنعت گوشت استان حل خواهد شد و با توجه به  صنعتی بودن و مجهز شدن این مجموعه به دستگاه‌های پیشرفته و مدرن می‌توان اذعان کرد که این کشتارگاه آبروی استان یزد است.

خادمي با بيان اين كه كشتارگاه صنعتی مهریز قادر به فرآوري بهداشتي گوشت و آلايش است و به مثابه پالايشگاهي، امكان استفاده بهتر و كامل‌تر از همه اجزاي دام كشتار را فراهم مي‌سازد، عنوان كرد: لذا با شروع بکار و راه اندازی، کشتارگاه صنعتی مهریز جايگاه مهمي در تهيه بهداشتي گوشت و آلايش در استان خواهد داشت.

اين مسئول گفت: کشتارگاه صنعتی مهریز یکی از بهترین‌هاست به شرطی که همان گونه که خوب ساخته شده است، نگهداری و حفظ کیفیت و تداوم ان هم ادامه یابد زیرا کشتارگاه‌های صنعتی زیادی در کشور ساخته شده است اما به معنی اصلی، صنعتی نیستند و مهمترین نکته در ايجاد کشتارگاه، نگهداری آن است.

خادمي با تاکید بر اشتغالزایی که توسط کشتارگاه صنعتي مهريز ایجاد می‌شود، خواستار حضور صنایع تکمیلی  و صنایع وابسته به ان در کنار کشتارگاه شد.

"مهدی ناصر بافقی" سرمايه‌گذار طرح نيز با ارائه گزارشی از وضعیت موجود کشتارگاه، روند ساخت و تجهیز کشتارگاه و میزان پیشرفت فیزیکی و هزینه‌های طرح، اظهار كرد: این کشتارگاه، یکی از مجهزترین و مدرن‌ترین  کشتارگاه‌های صنعتی کشور است كه در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده و تجهیز خط تولید به بالاترین فناوری روز از ویژگی‌های کشتارگاه صنعتی جدید مهریز است و تاکنون پیشرفت فیزیکی مجموعه 80 درصد و بیش از 300 میلیارد ریال هزینه شده است.

گفتني است؛ كشتارگاه صنعتي مهريز با اعتبارات بخش خصوصي؛ شامل محل نگهداري دام، سالن اصلي كشتارگاه، بسته بندي‌، صنايع جنبي، واحد تبديل ضايعات و سيستم تصفيه فاضلاب بيولوژيكي و پيشرفته يكي از بزرگترين كشتارگاه‌هاي صنعتي كشور خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار