سرپرست استانداری مرکزی:
سرپرست استانداری مرکزی گفت: کارکرد اصلی مدیران استان مرکزی در امر خدمات‌رسانی بر مبنای محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی استوار شده و توزیع عادلانه منابع مالی، مبنای راهبردهای توسعه محور روستایی از سیاست‌های اصلی در استان است.
کد خبر: ۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ 05 February 2015
شکرالله حسن‌بیگی پیش‌از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهرستان خنداب به مناسبت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: افتتاح طرح‌های عمرانی و خدماتی به طور قطع گامی در ارائه خدمات بهتر به هموطنان بوده که این مهم از سوی مدیران نیز مورد توجه قرار گرفته تا برای ارائه خدمات مؤثر به هم‌استانی‌ها در این راستا گام بردارند.

وی افزود: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روستاها نیز از امکانات موجود بهره جستند که این مهم یکی از دستاوردهای انقلاب‌اسلامی بود و آن هم اجرای عدالت اجتماعی و توزیع خدمات یکسان به عموم بوده است.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: دولت یازدهم نیز در پیروی از این اصل مهم گام برداشته و به‌منظور توجه و اجرای منویات مقام‌معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه‌ای را به روستاها دارد.

حسن‌بیگی با اشاره به نقش روستاها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: روستاها به عنوان کانون‌های مولد رکن اساسی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بوده و برای این منظور باید از مهاجرت جمعیت روستایی کاست.

وی افزود: با ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان روستاها می‌توان از مهاجرت آنان جلوگیری کرد و برای انجام این کار اگر روستاها نقشه راه توسعه متوازن داشته باشند به طور قطع به کانون اشتغال و درآمدزدایی تبدیل می‌شوند.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: مسئولان و مدیران اجرایی باید توجه داشته باشند که روستاها پاسخگوی نیازهای اساسی مردم بوده و برای رفع این معضل باید با ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و نیز ایجاد مکان‌های مناسب تلاش کنند.

حسن‌بیگی با اشاره به عواقب مهاجرت از روستاها گفت: پدیده مهاجرت دستاوردی سبب برهم خوردن تعادل جمعیتی، افزایش میزان آسیب‌های اجتماعی، رشد حاشیه نشینی در شهرها و توسعه مشاغل کاذب می‌شود.

وی افزود: نگاه علمی توسعه محور به روستاها سرفصل سیاست‌های دولت در ساماندهی امور روستایی بوده و در این راستا از راهبردهای مناسب برای اجرای این مهم استفاده می‌کند.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: ظرفیت‌شناسی بومی در اشتغال‌زایی و تکیه بر باروری توان گردشگری، تکمیل زنجیره صنایع تبدیلی و توسعه امور خدماتی در قالب تعاونی‌ها و مشارکت‌های مردمی از راهبردهای توسعه روستایی است.

حسن‌بیگی با اشاره به مسئولیت مسئولان روستایی گفت: دهیاران، بخشداران و مسئولان ورزشی استان مرکزی وظیفه دارند امکانات تفریحی، ورزشی و اشتغال روستاها را فراهم کرده و جذابیت لازم را در پاسخگویی به نیازهای روستاییان فراهم کنند.

وی افزود: برای ارائه خدمات هرچه بهتر برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی در روستاها بر مبنای محرومیت زدایی باشد و برای این منظور سیاست‌های اصلی استان بر مبنای اجرای عدالت و مدیریت توازن جمعیتی استان در روستاها و شهرها دنبال می‌شود.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: نیاز ضروری در روستاها امروز مهارت‌آموزی و آموزش‌های تخصصی بوده تا بتوانیم با اعمال آن‌ها نیروی انسانی را برای نقش‌آفرینی در کسب و کارها آماده ساخت.

حسن‌بیگی با اشاره به پروژه‌های روستاهی اناج این شهرستان گفت: سالن ورزشی و مرکز بهداشت که با اعتبار 4 میلیارد و 720 میلیون ریال برای ارائه خدمات مطلوب به ساکنان روستا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: عملیات اجرایی کارخانه شن و ماسه شهرداری جاورسیان نیز با مشارکت بخش خصوصی و پیش بینی اعتباری معادل 20 میلیارد ریال، زمینه اشتغال برای 15 نفر به شکل مستقیم و 30 نفر به شکل غیرمستقیم فراهم می‌سازد.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: طرح آبرسانی به مجتمع خلوزین شهرستان خنداب با اعتبار 9 میلیارد و 500 میلیون ریال، افتتاح ساختمان بنیاد شهید خنداب با اعتبار یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال ومجتمع فرهنگی و ورزشی روستای دهنو با یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار از دیگر طرح‌های افتتاح شده است تا گامی کوچک برای کاهش نرخ مهاجرت روستایی در این منطقه برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار