مدیرکل زندان‌های استان مرکزی:
مدیرکل زندان‌های استان مرکزی گفت: با توجه به وضعیت موجود باید تمام تلاش مجموعه زندان‌ها به سویی برود که فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی با رویکرد افزایش توان فکری، عقیدتی و جسمی افراد باشد.
کد خبر: ۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲ 05 February 2015
خشایار جمشیدی صبح امروز در جلسه شورای اداری زندان‌های استان مرکزی اظهار داشت: کاهش هدفمند جمعیت کیفری، برنامه‌ای مستمر در توسعه قضائی بوده چرا که این اقدام سبب تخصصی شدن کار ندامتگاه‌ها و ارتقاء هدف اصلاح و تربیت می‌شود.

وی افزود: آموزش و بالا بردن سطح سواد زندانیان در دستورکار قرار دارد زیرا آموزش از عوامل مهم و تاثیرگذار در کاهش ناهنجاری‌های جامعه بوده که با کاهش ارتکاب ناهنجاریها جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش مییابد.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی تصریح کرد: سازمان زندان‌ها کاهش ناهنجاری‌ها و بازپروری زندانیان را در کنار آموزش‌های اصلاحی و تربیتی مورد نظر قرار داده اما در تحقق اهداف خود نیازمند تعامل دیگر دستگاهها و نهادها هستیم.

جمشیدی با اشاره به افزایش جمعیت زندانیان گفت: افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از عوامل کم کارآمد شدن برنامه‌های اصلاحی و تربیت در زندان بوده که این مشکلات ناشی از این موضوع و ناهماهنگی ظرفیت فضا و امکانات موجود با میزان جمعیت زندان‌ها است.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود باید تمام تلاش مجموعه زندان‌ها به سویی برود که فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی با رویکرد افزایش توان فکری، عقیدتی و جسمی افراد بوده و عدم بازگشت مجدد مددجویان به چرخه بزه را در پی داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی تصریح کرد: مدیریت در زندان‌ها باید نشأت گرفته از مکتب دینی، اسلامی، ارزشی و اعتقادی باشد و در این راستا خدمت و احترام به حقوق مراجعان بایستی در دستور کار مجموعه خدمت‌رسان این نهاد باشد.

جمشیدی با اشاره به اجرای برنامه‌های دهه مبارک فجر گفت: در این ایام نیز رعایت اصول امنیتی و انتظامی در زندان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و نیز ضریب امنینی زندان‌های استان بایستی افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار