واقعه غدیر خم و معرفی حضرت علی(ع) به جانشینی و امامت توسط پیامبراعظم(ع) در شهرستان ابرکوه بازخوانی و بازسازی شد.
کد خبر: ۲۹۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 16 September 2016
به گزارش تابناک یزد،در آستانه عید سعید غدیرخم همایش بازسازی این واقعه با حضور 150 نفر از هنرمندان شهرستان ابرکوه باحضور امام جمعه و فرماندار وجمع کثیری از مردم ولایت مدار این شهرستان درمنطقه غدیر در مجاورت گلزار شهدای ابرکوه برگزار شد.
امام جمعه ابرکوه درحاشیه این مراسم در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به نقش و جایگاه ولایت و امامت نمایش بازسازی و بازخوانی واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم کاری باارزش است .
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: بازخوانی و بازنمایی واقعه عید غدیر تجلیگاه معرفی مقام امامت از سوی پیامبرگرامی اسلام (ص) است.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگی با برنامه مختلف فرهنگی مذهبی مردم بویژه جوانان را از واقعه مهمی که در روز عید غدیر اتفاق افتاد، آگاه کنند.
فرماندار ابرکوه هم بابیان اینکه غدیرخم رخداد مهمی بود که در تاریخ اسلام اتفاق افتاد اظهارکرد: واقعه غیر باید مثل واقعه عاشورا در بین مردم ترویج شود.
سیدنبی رسولی باگرامیداشت و تبریک دهه ولایت خاطرنشان کرد: مراکز علمی و دانشگاهی هم باید بامشارکت مردم در ترویج فرهنگ واقعه غدیر تلاش کنند.
نماینده عالی دولت درابرکوه بابیان اینکه دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام از هیچ توطئه ای دریغ نکردند تصریح کرد: واقعه غدیر چراغ راه هدایت امت اسلام درجامعه است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه نیز در این مراسم گفت: ترویج مبانی این رویداد در بین اقشار مختلف مردم از اهداف بازخوانی واقعه غدیر است.
سرگرد علی فاتحی اظهارکرد: در واقعه غدیرخم پیامبرگرامی اسلام با معرفی حضرت علی (ع) به جانشینی خویش دین اسلام کامل کردند.
وی یادآورشد: امروزداعش و گروه های تکفیری زاییده کشورهای مرتجع منطقه و مدعیان حقوق بشر هستند که با ترور مسلمانان و رفتارخود چهره مهرورزانه اسلام را مخدوش کرده اند.
فاتحی همچنین در خصوص بازخوانی واقعه غدیر یادآور شد: در این نمایش با ایجاد برکه غدیر، جانمایی و کاشت نخل های دکور با همکاری نهادهای مختلف برای بازنمایی این واقعه تلاش شده است .
وی اضافه کرد: طرح بازسازی و نمایش واقعه غدیر برای دومین سال است که در ابرکوه به همت هیات های مذهبی و با همکاری ومشارکت مردم این شهر برگزار شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار