زیلوی منحصر به فرد یزدی، بافته شده از ترکیب یکی از نقش‌های اصیل ظروف سرامیکی در دانشگاه یزد و در حاشیه همایش ملی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد و چشم‌انداز آن در افق 1404 رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 15 September 2016

به گزارش تابناک یزد،ایمان شاکر، دبیر همایش ملی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد و چشم‌انداز آن در افق 1404 اظهار داشت: در نمایشگاه توانمندی‌های توسعه استان و ارتباط دانشگاه - جامعه که از 27 تا 29 شهریورماه جاری در حاشیه همایش یاد شده در دانشگاه یزد برگزار می‌شود، از زیلوی منحصر به فردی رونمایی خواهد شد که از ترکیب یکی از نقش‌های اصیل ظروف سرامیکی بر روی زیلو بافته شده است.

وی افزود: این زیلو که ابعاد آن 80 * 130 سانتیمتر است، در 62 رج بافته شده و مزین به بیت شعری از حکیم ابوالقاسم فردوسی است همچنین، جمله‌ای به زبان انگلیسی نیز بر روی آن بافته شده که بر جذابیت آن افزوده است.

شاکر عنوان کرد: استاد کاظم دهقانی بافنده این زیلو که با شعار «زیلو فرش سلامت» در این نمایشگاه حضور دارد، به سئوالات علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان در این همایش در زمینه مسائل هنری و گردشگری پاسخ خواهد داد.

وی برپایی تور یزدگردی را نیز یکی از برنامه‌های جانبی این همایش عنوان کرد و افزود: به مناسبت برگزاری این همایش، قدیمی‌ترین اتوبوس استان یزد با عنوان «یواش‌تور» به شماره شهربانی 28625 در دانشگاه یزد مسافران و مهمانان را طی سه روز جابه‌جا کرده و تور یزدگردی را برای اولین بار برپا می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار