رییس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر مشهد تاکید کرد:
رییس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای شهر مشهد گفت: همایش «ثریا» به کاهش مهاجرت نخبگان علمی کشور کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۲۹۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۴ 13 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمد سهیلی در حاشیه همایش «ثریا» با بیان اینکه توجه به استعدادها و توانمندی‌ها  چهره‌های نخبه شهر از وظایف شورا و شهرداری در تمام نقاط جهان است، تصریح کرد: مهمترین افرادی که در شهر صاحب اثر بوده و نماینده مردم هستند این دو نهاد هستند؛ به همین دلیل در راستای چنین وظایفی  باید حمایت از نخبگان را در دستور کار خود قرار دهیم.
 
وی پذیرفته‌شدگان کنکور و رتبه‌های برتر را آینده‌سازان کشور دانست و گفت: این زمان فرصت خوبی است تا با هدف ایجاد تعهد برای این افراد از آنان تقدیر شود و به انتظارات آنان  پاسخ مناسب داده شود.
 
سهیلی با تاکید بر اینکه با برگزاری برنامه‌هایی مانند «ثریا» چهره‌های جوان احساس می‌کنند انتظارات جامعه از‌آنان بالا است، عنوان کرد: برنامه‌هایی برای مناطق محروم نیز داریم و در مناطق محروم نیز برای شناسایی استعدادها تلاش می‌‌کنیم.
 
این عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه تمامی رتبه‌های برتر کنکور مورد توجه دانشگاه‌های خارجی هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی آنان را به ماندن در کشور تشویق می‌کند علاوه بر این برای ماندگاری آنان، حداقل شرایط نیز باید فراهم باشد.
 
وی افزود: متاسفانه درحال حاضر گاهی حداقل‌ها برای این افراد فراهم نمی‌شود اما شورای شهر و شهرداری مشهد تلاش می‌کنند تا با حمایت از نخبگان انگیزه آنان را بالا برده و استعدادهای  این نخبگان را به طور کامل شکوفا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار