در بیستون برگزارشد؛
کارگاه آموزشی بین المللی مدیریت گردشگری پایدار در محوطه های میراث جهانی ایران روز چهارشنبه در هتل لاله کاروانسرای عباسی بیستون با حضور مدیر منطقه ای یونسکو، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و استاندار کرمانشاه آغاز شد.
کد خبر: ۲۹۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 07 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا در این کارگاه آموزشی که تا 20 ماه جاری ادامه دارد، 16 نفر از مدیران پایگاه های جهانی و 9 نفر از مدیران پایگاه های ملی کشور حضور دارند.
تدریس سرفصل های این کارگاه آموزشی برعهده مدرسانی از یونسکو و سازمان میراث فرهنگی کشور است.
اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در مراسم آغازین این کارگاه آموزشی اعلام کرد: کریدور گردشگری ایران باستان به طول ۲۵ کیلومتر با اتصال طاق بستان به مجموعه تاریخی بیستون ایجاد می شود
فرهاد عزیزی مدیرکل دفتر امور پایگاه های سازمان میراث فرهنگی کشور هم گفت: 21 اثر کشور در فهرست جهانی تاکنون به ثبت رسیده است.
جلیل بالایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز گفت: همجواری با کشور عراق، امنیت پایدار و مهمان نوازی مردم کرمانشاه راه را برای توسعه همه جانبه استان فراهم کرده است.
در استان کرمانشاه علاوه بر اثر جهانی بیستون دو هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
بیستون در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار