رئیس سازمان حج و زیارت و سخنگوی ستاد بزرگداشت ستاد شهدای منا گفت: فاجعه منا معلول رفتار غلط و به دور از انسانیت سعودی‌ها بود.
کد خبر: ۲۸۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 03 September 2016
سعید اوحدی امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های ستاد بزرگداشت شهدای منا با بیان اینکه سالگرد شهدای منا برای ما سخت است، افزود: فاجعه سال گذشته منا داغ بزرگی بر سینه سازمان حج و زیارت، بنیاد شهید امور ایثارگران، بعثه مقام رهبری و مردم گذاشت.
 
وی با بیان اینکه صحنه به شهادت رسیدن زائران ایرانی در منا بسیار حزن‌انگیز است، خاطر نشان کرد: حادثه منا در حقیقت سه فاجعه بود که فاجعه اول زمانی رخ داد که زائران ایرانی با لباس احرام بعد از دعای عرفه قربانی سوء تدبیر، بی‌لیاقتی  و بی‌کفایتی مجموعه دولت عربستان سعودی شد.
 
وی عدم رسیدگی به حادثه‌دیدگان اتفاق منا را فاجعه دوم رخ داده در سال گذشته حین مراسم حج تمتع دانست و اظهار داشت:‌ مسئولان سعودی دو ساعت بعد از حادثه منا به صحنه این اتفاق رسیدند و عوامل امدادی ایران پیش از آن موفق شده بودند که 100 نفر از زائران کشورمان و 800 نفر از زائران دیگر کشورها را نجات دهند.
 
وی افزود: اگر نیروهای امدادی در حادثه منا به موقع حضور داشتند، 60 نفر از شهدا هم اکنون زنده می‌ماندند که عدم رسیدگی و نداشتن مدیریت در عربستان فاجعه در بیمارستان‌های سعودی را بوجود آورد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت فاجعه سوم رخ داده در منا رفتار غلظ و به دور از انسانیت سعودی‌ها عنوان کرد و افزود:‌ سعودی‌ها با امنیتی و نظامی کردن منطقه و همچنین مسدود کردن مسیرهای منتهی به منطقه بروز فاجعه تعدادی از عوامل ایرانی را نیز دستگیر کرده بودند، سعودی‌ها پیکر شهدا را در 25 کانتینر ریخته بودند و متاسفانه آنها را در زیر نور آفتاب به مدت سه روز نگه داشتند به طوریکه سه میلی‌متر خون در کف تریلیرها جمع شده بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار