استاندار خراسان رضوی اقدامات دولت درزمینه توسعه عدالت محو را بی نظیر دانست و گفت: در سه سال اخیر اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.
کد خبر: ۲۷۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 17 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، علی رضا رشیدیان با بیان این مطلب، اظهار کرد: اقدامات زیادی با محوریت مناطق محروم در بخش های مختلف چون توسعه جاده، برق ، گاز و خدمات درمانی و بیمه سلامت انجام شده است.
وی اظهار کرد: اقدامات زیربنایی انجام شده در سه سال اخیر در حوزه سلامت در مشهد بویژه حاشیه شهربی نظیر است و تا کنون در هیچ دوره ای در این سطح خدمات ارائه نشده است.
وی اضافه کرد : در حوزه سلامت نیز این مباحث در حاشیه شهر با جدیت دنبال شده و امیدوارم فرهیختگان جامعه در اعلام نظر در هر زمینه ای ، با حوصله موضوع را بررسی ومطالعه کنند تا خدای ناکرده قضاوت هایمان از جنس احساسی و ناصحیح نباشد.
وی عنوان کرد: امروز مشهد یک میلیون و 200 هزار نفر حاشیه نشین دارد که در سطح کشور از جمله شهرهایی است بیشترین میزان جمعیت حاشیه نشین را داراست و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه شهر مشهد در این دولت از ماندگارترین تلاش ها در این بخش در طول تمام سال های گذشته است.
وی افزود : امروز تمام جمعیت حاشیه شهر هشت پهنه و شصت و شش محله ، از طریق مراجعه دانشگاه علوم پزشکی به در منازل مردم سرشماری و در مرحله بعد برای بررسی نیازسلامت کلیه اعضا خانوارهای این منطقه ساختاری مشخص شد تا امکان رصد و آگاه سازی وبرنامه ریزی برای پیشگیری و خدمت رسانی مناسب به آنان فراهم شد.
وی گفت: با اقدامات صورت گرفته در این سه سال برای هر 10 تا12هزار نفر یک پایگاه سلامت با 6کارشناس فعال است و تمامی خدمات سلامت با پوشش بیمه سلامت در کل استان تقریبا رایگان به مردم ( روستائیان ٣ درصد و شهریها حدود ٧ درصد) ارائه می شود.
رشیدیان افزود: با توجه به آسیبهای اجتماعی ومشکل تغذیه و مانند آن، به ازای هر 35هزار نفر یک مرکز سلامت جامعه شهری با دو پزشک و10کارشناس بویژه کارشناس روان شناسی وتغذیه دایر شده که خدمات درمانی درحد رایگان ارایه می شود.
وی اظهار کرد : استتقرار پرونده سلامت الکترونیک برای اولین بار در سطح کشور در مشهد اجرا و پیگیری شد و امروز تقریبا اکثر مردم حاشیه شهر بصورت رایگان بیمه شده اند.
وی افزود : برای این برنامه 800 پزشک، کارشناس وکاردان به کارگیری شدند در عین آنکه درحال حاضر مرکز بهداشت استان درحال توسعه این برنامه ها است .
استاندار افزود: در واقع با وجود تمام محدودیت های بودجه ای ، هم اکنون با تفکر جهادی وتدبیر منطقی و بسیج و بکارگیری نیروهای دلسوز و صاحب نظرو تامین فضای فیزیکی وتجهیزات مورد نیاز، خدمات بهداشتی و رصد پیشگیرانه در جامعه هدف در دست انجام است..
وی ادامه داد : برنامه ریزی لازم در کل استان و به تبع آن مشهد و حاشیه آن برای ارایه خدمات سلامت رایگان، بهداشت و درمان در دستور کار و اقدام است.
به گفته وی ، در این رابطه همکاری بخش خصوصی ، دولتی و سازمانهای خیریه و مردم نهاد بی نظیر و قابل تقدیر است ولی همچنان تا شرایط ایده ال و مورد انتظار فاصله است وباید بیش از این در این بخش کار شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار