فرماندار شهرستان ابرکوه گفت: افزون بر 35 درصد اشتغال این شهرستان در بخش کشاورزی است و بحران تامین آب و تداوم خشکسالی بخش قابل توجهی از اشتغال این شهرستان را با تهدید جدی مواجه کرده است.
کد خبر: ۲۷۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ 17 August 2016
به گزارش تابناک یزدسیدنبی رسولی  درنشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه که با حضور امام جمعه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد، افزود: حجم قابل توجهی از اشتغال شهرستان ابرکوه در بخش کشاورزی است و اگر برای تامین آب این بخش برنامه ریزی نشود، قطعا با مشکل مواجه می شویم.
وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده تا پایان سال جاری بیش از یک چهارم باغ های کشاورزی ابرکوه به سامانه های آبیاری نوین تغییر می یابد.
فرماندار ابرکوه تغییر کشت محصولات کشاورزی به سمت گیاهان کم آبخواه را از اولویت های این شهرستان برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: افزون بر 90 درصد چاه های کشاورزی این شهرستان به کنتور هوشمند تجهیز و حدود یک سوم صرفه جویی در آب مصرفی حاصل شده که کاهش میزان مصرف آب از پنج هزار و 500 لیتر به چهار هزار لیتر در بخش کشاورزی از نتایج این اقدامات بوده است.
فرماندار ابرکوه خاطر نشان کرد: افزون بر 800 حلقه چاه در بخش صنعت، کشاورزی و شرب در شهرستان ابرکوه حفر شده که اگر مصرف این چاه ها کنترل و مدیریت نشود با توجه خشکسالی های چند ساله اخیر، در سال های آتی ذخایر آبی شهرستان به شدت تحلیل می رود.
عباس علوی راد رییس دانشگاه آزاد اسلامی ابرکوه نیز در این نشست گفت: این مرکز دانشگاهی آمادگی دارد با توجه به مجوز میراث فرهنگی در زمینه ساخت کمپ گردشگری 60 هکتاری در این دانشگاه سرمایه گذاری کند و لذا در این زمینه تقاضای همکاری شهرداری و دیگر ارگان ها را داریم.
شهردار ابرکوه نیز در این نشست گفت: شهر، ظرف توسعه است و به شهر هم باید در برنامه های توسعه توجه شود زیرا مورد توجه گردشگران قرار دارد که پس از سال ها که در مورد بافت تاریخی ابرکوه صحبت می شد، اخیر ثبت بافت تاریخی ابرکوه در دستور کار قرار گرفته و این نخستین قدم اجرایی بود که در این زمینه برداشته شد.
حسین حاتمی افزود: تا کنون همه همکاری لازم را در زمینه سرمایه گذاری در شهرستان انجام داده ایم و به ویژه در زمینه توسعه گردشگری که آلایندگی ندارد، همکاری لازم با دستگاه های مختلف به عمل آمده است .
وی ادامه داد: همواره صنعت را ابزاری برای توسعه شهر قرار داده اند و سرانه های شهر با این مورد بررسی می شد در حالیکه اگر مردمی وجود نداشته باشند، صنعتی هم نخواهد بود و لذا باید ابتدا به تامین خواسته های مردم در زمینه های مدیریت شهری توجه شود.
شهردار ابرکوه افزود: در گذشته بجای آنکه به مردم توجه شود، شهر قربانی توسعه صنعت شده و هیچ برنامه ریزی برای مردم نشده و لذا باید سرانه های شهر نیز تامین شود.
حاتمی اظهار داشت: با تمام سرمایه گذاران در شهرستان کمال همکاری و مساعدت انجام می شود و در زمینه ساخت کمپ گردشگری نیز تا آنجایی که قانون به ما اجازه بدهد، همکاری لازم را خواهیم داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار