استان مازندران میزبان پیکر سرباز شهید نیروی انتظامی که در مرزبانی سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده بود.
کد خبر: ۲۷۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 06 August 2016
 به گزارش تابناک مازندران، دفاتر و نمایندگی های ایرنا در سراسر کشور هفته گذشته با بیش از 800 فرآورده خبری به انعکاس اطلاعات و رویدادها پرداختند که تشییع پیکر شهدا، ناپایداری هوا، زمین لرزه، آتش سوزی، سیلاب و طوفان، لغو کنسرت و حضور مسئولان کشوری برای بررسی روند توسعه مناطق مختلف اهم خبرها از 9 تا 15 مرداد ماه بود.

آغاز هفته گذشته مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اکثر استانها رنگ و بوی معنوی گرفته بود و مردم 23 استان کشور میزبان پیکر شهدای دوران دفاع مقدس بودند.
**همچنین استان فارس و اصفهان میزبان پیکر شهدای مدافع حرم بودند

استان مازندران میزبان پیکر سرباز شهید نیروی انتظامی که در مرزبانی سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده بود.

**آتش سوزی ها نیز در برخی نقاط کشور خبر ساز بود به طوریکه اندیمشک در شمال استان خوزستان، تالاب هامون در سیستان و بلوچستان، جنگل ها و مراتع کرمانشاه، مناطق جنگلی و مرتعی رستم فارس و نخلستان های عنبرآباد کرمان شاهد شعله های آتش بودیم.

** دمای بیش از 49 درجه در 12 نقطه خوزستان و قطعی آب مناطقی از دزفول و همچنین تغییر ساعت ادارات در استانهای ایلام و خوزستان اهم خبرهای هواشناسی بود که هفته گذشته در خروجی ایرنا قرار گرفت البته بارندگی و کاهش دما در استانهای شمالی، 13 روز پیاپی آلودگی هوا در کلانشهر اراک و سفید پوش شدن علم کوه و ناپایداری های جوی در کرمان نیز دیگر خبرهای مهم هواشناسی بود.

**تاخیر در پرواز کیش – اصفهان و لغو پروازهای فرودگاه بندرعباس به دبی نیز از دیگر خبرهای اقتصادی هفته گذشته بود که اعتراض مسافران را به همراه داشت.
**اختصاص 6هزار میلیارد ریال ردیف مستقل برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان نیز خبری مسرت بخشی بود که برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش این استان رخ داد.
** اختصاص یک میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی در اردبیل، راه اندازی سینما توسط وزارت نفت درعسلویه، تولید بیوگاز (گاز متان) از کود حیوانی توسط شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی، قول بهره برداری از یکهزار طرح نیمه تمام ورزشی نیز بخشی از خبرهای مهم استانها بود.
** هفته گذشته در برخی استانها از جمله شهرستان ورزقان در تبریز، لردگان در چهارمحال وبختیاری، اردبیل و هیدوچ سیستان و بلوچستان با زمین لرزه هایی همراه بود.

** سیلاب و طوفان در استان سیستان وبلوچستان و خسارت 600 میلیارد ریالی، طغیان رودخانه کاجو و بسته شدن راه 38 روستای قصرقند در سیستان وبلوچستان، سیل در منطقه سیرچ و ساردوئیه کرمان و جان باختن 4 نفر و خسارت بیش از 38 میلیارد ریال به راه های جنوب کرمان، حادثه در معدن زغال سنگ آزادشهر در استان گلستان با یک کشته و دو مجروح و نزاع خانوادگی و قتل 2 نفر در میاندوآب استان آذربایجان غربی و خودسوزی در دزفول از مهمترین خبرهای حوادث در هفته گذشته بود.

** تولد 20 نوزاد تمساح پوزه کوتاه در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان، ثبت مریوان به عنوان شهر ملی کلاش بافی، گام اول برند جهانی کردن کردستان،رشد 48 درصدی صادرات در بخش معدن،کشف مرغ غیربهداشتی در شهرری، بهره برداری از کارخانه کاغذسازی امیرآباد مازندران پس از 10سال انتظار،پایان حفاری 11 حلقه چاه فاز 20 پارس، افزایش 43 درصدی تولید برگ سبز چای، تشکیل کمیته تخصصی بررسی علت مرگ بیماران دیالیزی بیمارستان سینا،نصب بیست و یکمین سکوی گازی پارس جنوبی درآب های خلیج فارس نیز دیگر خبرهای استانهای ایرنا در موضوعات مختلف بود.

**مهمترین خبرهای علمی نیز مربوط به عمل پیوند سلول های بنیادی قرنیه چشم در اصفهان بود که بعد از تهران دومین شهر بود . **خبر خوشی نیز رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای معلولان در مشهد بیان کرد که همه خانواده های دارای معلول در کشور خانه دار می شوند.
همچنین مهمترین خبر ورزشی هفته گذشته انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان انزلی بود.
شهادت حاج 'رجب محمدزاده' جانباز 70 درصد دفاع مقدس در مشهد نیز دیگر خبری بود که روز جمعه 15 مرداد به آن پرداخته شد.

لغو کنسرت علیقلی در سبزوار، انفجار یک ایستگاه لخته گیر گاز در گناوه استان بوشهر، آغاز جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع)و حضور 51 مدیر ارشد به نقاط مختلف کشور و حضور میدانی 8 وزیر در استانهای کشور برای پیگیری روند اجرایی طرح ها و توسعه کشور از دیگر خبرهای استانهای ایرنا بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار