فرماندار اردکان گفت: تلاش برای بقای گونه های حیات وحش وظیفه ای همگانی است.
کد خبر: ۲۶۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 25 July 2016
به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی در بازدید از پناهگاه دره انجیر و پاسگاه محیط بانی خشومی بخش خرانق با تقدیر از تلاش محیطبانان افزود: ایثار و فداکاری محیط بانان که با کم ترین امکانات، گونه های حیات وحش را حفظ می کنند شایسته تقدیر است.
وی همکاری واحدهای صنعتی و معدنی منطقه در تأمین آب و علوفه گونه های حیات وحش پناهگاه حیات وحش دره انجیر را خواستار شد و گفت: تلاش برای بقای گونه های نادر حیات وحش وظیفه ای همگانی است.
فرماندار اردکان افزود: متاسفانه در سال های اخیر چندین مورد از تلفات گونه های نادر در جاده های این منطقه گزارش شده و امنیت حیات وحش در جاده های کویری نیز از مسائلی است که باید مورد توجه جدی قرارگیرد.
مقیمی با بیان اینکه در همین راستا تعاملات و هماهنگی هایی با پلیس راه برای نصب دوربین های کنترل سرعت در این بخش صورت گرفته است تأکید کرد: دولت تدبیر و امید حامی جدی محیط زیست است و برای تأمین اعتبارات لازم در حوزه محیط زیست تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
شهرستان اردکان با دارابودن سه منطقه تحت مدیریت به عنوان بزرگ ترین شهرستان استان یزد و پناهگاه حیات وحش دره انجیر مهم ترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی است که در سال های اخیر با خشک سالی های بی سابقه دست وپنجه نرم می کند.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار