عضو کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور گفت: «از توس تا نیشابور» نخستین جشنواره بین‌المللی با موضوع آزاد و با هدف همبستگی میان فارسی زبانان جهان است.
کد خبر: ۲۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 20 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، هادی منوری در اتاق گفت‌وگوی اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون پنج جشنواره شعر از توس تا نیشابور برگزار شده که امسال به شکل بین‌المللی با همکاری اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی و استانداری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره نخستین جشنواره بین‌المللی با موضوع آزاد و با هدف همبستگی میان فارسی زبانان جهان است که در راستای تقویت ارتباط فرهنگی با شاعران فارسی زبان جهان ابتدا در مشهد و نیشابور و سپس در هرات و تاجیکستان برگزار می‌شود.

منوری تاکید کرد: از اهداف برگزاری این کنگره بزرگداشت شاعران مشترک خارج از کشور است که در همین راستا اشعار برگزیده ایرانی، افغانی و تاجیک انتخاب می‌شود.

این شاعر برجسته کشور خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار کنگره شعر ملی از توس تا نیشابور در خراسان رضوی برگزار می‌شود که امیدواریم بتوانیم با برگزاری این کنگره ارتباط فرهنگی بیشتری را با ملت‌های فارسی زبان دیگر و فارسی زبانان سایر دنیا برقرار کنیم.

علی‌پور دبیر انجمن آثار و مفاخر استان نیز اظهار کرد: مسئولان بلندپایه استانی و کشوری باید در مراسم بزرگداشت مفاخر فرهنگی حضور داشته باشند و امیدواریم گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و عمر خیام در اردیبهشت ماه مانند بزرگداشت عطار در هفته گذشته با شکوه و با مشارکت مردم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار