یک مقام مسئول تعاونی:
رییس اتاق تعاون ایران معتقد است برای آنکه تولید داخلی تقویت شود باید ذائقه مردم را به مصرف تولید داخلی عادت بدهیم.
کد خبر: ۲۴۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 21 June 2016
بهمن عبداللهی اظهار کرد: با توجه به اینکه هدف سیاستهای اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید داخلی است سیاست خود را در تعاونی‌های مصرف بر این پایه گذاشته‌ایم که حتی المقدور تولیدات داخلی را به مصرف و فروش بگذاریم.

وی گفت: با این کار هم ذائقه مردم به مصرف کالاهای داخلی عادت داده می‌شود و هم از تولید داخلی حمایت می‌شود و این سیاست محوری ما برای تعاونی‌های مصرف در سال جاری است.

رییس اتاق تعاون ایران اقتصاد مقاومتی را موجب تحکیم اقتصاد در برابر بحران‌های خارجی دانست و اعلام کرد که بخش تعاون می‌تواند در نهادینه کردن این سیاستها نقش مهمی ایفا کند.

وی اصلاح قوانین مورد نیاز برای تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله قوانین بانکی و مالیاتی را ضروری دانست و گفت: مقررات زائد باید از پیش پای اقتصاد مردمی و غیر دولتی برداشته شود.

رییس اتاق تعاون ایران در ادامه بر ضرورت حمایت مالی از بخش تعاون تاکید و خاطرنشان کرد: امسال در راستای تحقق سیاستهای اصل ۴۴ درصددیم حوزه کار تعاون در بازار پولی و بانکی را توسعه بدهیم و یکی از راهها، توسعه تعاونی‌های اعتبار است.

وی افزود: اگر چه در چند سال اخیر مشکلات و محدودیت‌هایی برای تعاونی‌های اعتبار به وجود آمد ولی تلاش ما این است که آنها را گسترش بدهیم و معتقدیم که باید خودمان اقدام کنیم چون بخش تعاون به حمایتهای مالی نیاز دارد و بانکهای کشور هم این حمایت را ندارند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار