معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بر لزوم ارتقاء سواد سلامت مردم استان یزد تاکید کرد.
کد خبر: ۲۴۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴ 14 June 2016

به گزارش تابناک یزد، محمدحسن لطفی در جلسه شورای سوادآموزی استان یزد با اشاره به شناسایی بیش از 3 هزار و 450 فرد بی‌سواد در استان یزد اظهار داشت: این افراد علاوه بر سوادآموزی نیازمند ارتقاء سواد سلامت نیز بوده‌اند.

وی عنوان کرد: در همین راستا 142 نفر از مربیان سوادآموزی استان یزد زیر پوشش آموزش‌های سلامت قرار گرفتند و مواردی از جمله سلامت و بهداشت مادر و کودک، تربیت فرزندان، خودمراقبتی، ورزش، تغذیه، تحرک و ... توسط آنها در دوره‌های آموزشی سوادآموزی مطرح شد.

لطفی، ایجاد فرصت برای اعزام 142 مربی آموزش‌دیده را گامی در راستای ارتقای سواد سلامت سوادآموزان دانست و تصریح کرد: سواد سلامت مردم استان یزد باید ارتقا پیدا کند.

نماینده جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه معاونت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با دو معاونت جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌ها میان معاونت سوادآموزی با معاونت ترویج و معاونت روستایی و عشایری جهاد کشاورزی منعقد شده است.

یدالله جوادپور با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی توانسته نقش خود را در شناسایی افراد بی‌سواد در سطح استان به خوبی ایفا کند، افزود: لازم است محتوای آموزشی دوره‌های سوادآموزی در روستاها متناسب با کار کشاورزان و دامداران باشد ضمن اینکه برای برگزاری دوره‌های آموزشی نیز آماده همکاری هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست اظهار داشت: به نظر می‌رسد در برخی مواقع در آمارهایی که در مورد سوادآموزی ارائه می‌شود، به دلیل چند لایه بودن آموزش‌ها، هم‌پوشانی آماری صورت می‌گیرد.

محمدحسین ریاحی تصریح کرد: لازم است بحث سوادآموزی زنجیره‌بندی شود تا بی‌سوادان با طی این حلقه‌ها به حد قابل قبولی از سواد برسند.

وی در مورد تغییر آمارها به دلیل فعل و انفعالات جمعیتی بیان کرد: در یزد به دلیل بالا بودن آمار مهاجرپذیری همچنین ورود و حضور اتباع خارجی، آمار جمعیت و به تبع آن نرخ باسوادی مدام در حال تغییر است و در ارائه آمارها باید این موارد مدنظر قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار