مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است، از افزایش 100 دستگاه اتوبوس نو در آینده نزدیک به این ناوگان خبر داد و مشکل احداث دو پایانه میدان فلسطین و فردوسی را تملک زمین اعلام کرد.
کد خبر: ۲۴۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 06 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، علی‌اصغر نیشابوری از ضرورت احداث دو پایانه اتوبوسرانی در میدان فلسطین و فردوسی خبر داد و گفت: امسال در تلاشیم یک پایانه به پایانه‌های مشهد اضافه کنیم اما با مشکل تملک زمین مواجهیم و در حال رایزنی‌های مربوطه هستیم.

وی در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری اظهار كرد: امسال هم 200 تا 250 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهری می‌پیوندد که 100 دستگاه آن در یک ماه و نیم آینده و بقیه آن در شش ماه آینده اضافه شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با تأکید بر اینکه 50 درصد از ناوگان اتوبوسرانی فرسوده و فاقد کولر است، تصریح کرد: این حق مردم است که از ناوگان مناسبی استفاده کنند اما در عمل با توجه به منابع مالی، نمی‌توانیم در یک سال همه ناوگان فرسوده را نو کنیم و این مشکل در سراسر کشور وجود دارد.

نیشابوری از اضافه شدن اتوبوس‌های جدید به مناطق کم برخوردار خبر داد و خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم 100 درصد اتوبوس‌های فرسوده یک خط را با اتوبوس‌های نو جایگزین کنیم و به بقیه خطوط توجهی نکنیم اما خطوط بی.آر.تی استثنا هستند و همه سرویس‌های آن از بهترین اتوبوس‌های مشهد استفاده می‌کند.

وی عمر مفید اتوبوس‌ها را 10 سال دانست و گفت: در مشهد اتوبوسی که بالای 11 سال از عمر آن بگذرد، نداریم اما اتوبوس‌هایی هستند که با وجود آنکه تولید سال‌های اخیر هستند به علت نقص فنی دودزا و مستهلک محسوب می‌شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تجهیز اتوبوس‌ها به سیستم سرمایشی را غیرممکن عنوان کرد و افزود: اتوبوس‌ها قابلیت نصب سیستم‌های سرمایشی را ندارند و این مسأله از نظر اقتصادی هم توجیه‌پذیر نیست بنابراین باید ناوگان نوسازی شود.

نیشابوری تست دودزایی اتوبوس‌ها را در رفع نقص فنی آن‌ها مهم دانست و تصریح کرد: با انجام تست دودزایی اتوبوس‌ها ضریب اطمینان صددرصدی نسبت به معاینه فنی اتوبوس‌ها به وجود می‌آید و با انجام تست دوره‌ای آنالیز روغن و احتراق ناقص، امیدواریم آلودگی اتوبوس‌ها کاهش یابد.

این در حالی است که مدیرعامل اتوبوسرانی شهرداری مشهد اخیراً از وجود بیش از هزار دستگاه اتوبوس درون‌شهری در مشهد با بیش از 10 سال سابقه فعالیت خبر داده بود که 50 درصد آن‌ها فرسوده هستند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار