معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندرانگفت: به دلیل اشباع بازار از تولید مرغ، تنها مجوز بوقلمون و کبک در مازندران صادر می شود.
کد خبر: ۲۳۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸ 15 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، علیرضا عطایی‌نژاد اظهار کرد: در حوزه طیور فقط مجوز تولید کبک و بلدرچین در استان داده می‌شود و در حوزه دام مشکل صدور مجوز وجود ندارد.

وی با اشاره به اشباع شدن بازار برای تولید طیور در مازندران، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 93 مجوز تولید مرغ گوشتی، مادر و تخم‌گذار در استان ممنوع شد و از سال 94 نیز مجوز بولقمون به دلیل تولید به میزان نیاز بازار صادر نمی‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: تولید کبک و بوقلمون با هدف تامین سلیقه در مصرف‌کنندگان و نیاز مشخصی برای مصرف این محصول در بازار وجود ندارد.

عطایی‌نژاد گفت: کبک و بلدرچین از پروتئین‌های سفید هستند که می‌توانند جایگزین مرغ یا بوقلمون شوند که موجب تنوع پروتئینی در بازار مصرف هستند، بنابراین این پروتئین‌ها جزئی از مصارف لوکس محسوب می‌شوند و گران‌تر از پروتئین‌های سفید در بازار هستند.

وی به بررسی‌ بازار و تولید این محصولات اشاره و خاطرنشان کرد: وزارتخانه جهاد کشاورزی سالانه به بررسی میران تولیدات و میزان مصرف در کشور می‌پردازد و بر اساس آن دستور، مجوز‌ها را صادر می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران به تولید بوقلمون اشاره و تصریح کرد: تولید بوقلمون نیز به منظور تنوع سلیقه مصرف‌کنندگان آغاز شد و جای خود را در سبد مصرف جامعه باز کرده است.

عطایی‌نژاد تولید کبک در استان را 122 هزار قطعه اعلام اظهار کرد: در سه شهر بابل، آمل و نور واحد‌های تولید کبک مشغول به فعالیت هستند و سه واحد در شهر های قائم شهر، بابلسر و نور به میزان 123 هزار قطعه تولید بلدرچین را در استان انجام می‌دهند و 7 واحد هم به عنوان مشاغل خانوادگی فعال بوده که 25 هزار قطعه تولید می‌کنند.

وی در زمینه تولید بوقلمون در مازندران نیز گفت: دو واحد پرورش بوقلمون در استان مشغول فعالیت هستند که در شهرهای ساری و آمل به میزان 9 هزار و 500 قطعه تولید می‌کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
با سلام
چرا در سر فصل گفته شده تنها مجوز پرورش بوقلمون و کبک در مازندران صادر می‌شود یعنی مجوز بوقلمون داده می شود ولی در متن توضیحات گفته از سال 94 نیز مجوز بولقمون به دلیل تولید به میزان نیاز بازار صادر نمی‌شود. یعنی مجوز بوقلمون داده نمی شود. آخرش مجوز بوقلمون در استان مازندران داده میشود یا نمی شود؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار