در جلسه شورای هماهنگی پایتخت فرهنگی جهان اسلام عنوان شد
در جلسه شورای هماهنگی پایتخت فرهنگی جهان اسلام مقرر شد تا سه ستاد اصلی و 10 کمیته با شرح وظایف مشخص تعیین شده موضوعات مرتبط با سال 2017 را دنبال نمایند.
کد خبر: ۲۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 13 April 2015

به گزارش تابناک، علی رضا رشیدیان از انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ ، فرصت مغتنمی برای دیپلماسی فرهنگی یاد کرد و افزود: این موضوع یکی از مصوبات اجلاس سال ۲۰۱۰ آیسسکو در باکو بود.

وی افزود: در اجلاس مذکور اعضا برای تعیین پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴ تصمیم گیری کردند و به این ترتیب مقرر شد در سال ۲۰۱۷، مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در میان کشورهای آسیایی غیر عرب انتخاب باشد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سنار(سودان) و عمان (اردن) به طور مشترک پایتخت فرهنگی کشورهای عرب و عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در میان کشورهای آفریقایی نیز به کاپالا (اوگاندا) رسید.

رشیدیان خاطر نشان کرد: مشهد علاوه بر پایتختی فرهنگی جهان اسلام در این سال، میزبان اجلاس جهانی آیسسکو نیز خواهد بود که این امر نیز فرصت مناسبی را برای مطرح شدن بیش از پیش مشهد در سطح جهان اسلام و ارائه فعالیت های فرهنگی فراهم می آورد.

وی تاکید کرد: به همین منظور، سه ستاد اصلی و 10 کمیته، با شرح وظایف مشخص تعیین شده و موضوعات و برنامه ها از این طریق پیگیری می شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید بسته ای اجرایی تدوین شود که در آن برآورد مشخصی از امکانات و بودجه مورد نیاز تعیین شده باشد تا بتوان مطابق جدول زمانبندی و برنامه اجرایی، منطبق بر اهداف ترسیم شده حرکت کرد.

رشیدیان با اشاره به اقدامات انجام شده و برنامه ریزی هایی که تا کنون صورت گرفته؛ گفت: در سطح ملی و استانی این موضوع با جدیت دنبال می شود تا با استفاده از این فرصت بتوان هویت جهانی خراسان رضوی را به دنیا معرفی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه اعضای شورا آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص را ارائه و برای برنامه های آتی تبادل نظر کردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طططط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
من نمیدونم شهردار قحطی بوده که از مشهد انتخاب نشد...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار