وقتي عاطفه انساني با انگيزه هاي الهي دست به دست هم دهند معجزه اي مي كنند كه هيچ قلم و زباني به توصيف آن قادر نخواهد بود.
کد خبر: ۲۲۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 02 May 2016

به گزارش تابناک یزد،عده اي بر اين باورند در دوره اي زندگي مي كنيم كه مهرباني و انسانيت رنگ باخته و ديگر كسي را به كسي كاري نيست اما باز هم حكايت هايي مي شنويم و مي بينيم كه انديشه رنگ باختن عاطفه ها را به چالش مي كشد.

هنوز هستند انسانهاي فرشته اي كه با وجود هزاران مشغله و مشكلات، باز هم به فكر همنوعان خود هستند و آنان را رها نمي كنند.
اينكه هر روز صبح يك معلم، شاگرد معلول خود را از خانه اش به مدرسه بياورد و دوباره پس از پايان درس و كلاس باز هم او را به خانه باز گرداند و در كلاس درس نيز وقت خود را وقف او كند كمتر در باور ما مي گنجد.
اين معلم كه اخيرا در زمره 13 معلم فداكار كشور معرفي شده در روستاي دولاب خضرآباد از توابع شهرستان اشكذر استان يزد زندگي مي كند و نامش 'عليرضا هادي نژاد' است.
اين آموزگار هر روز صبح ابوالفضل دهقان دانش آموز معلولش را از منزل تحويل مي گيرد و پس از پايان زمان مدرسه و آموزش دوباره او را در منزل تحويل خانواده اش مي دهد.
نيت او قربت الي الله و كسب رضاي الهي است و جز اين هم انتظاري از او نيست.
هادي نژاد با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز يزد در گفت و گويي صمميانه با خبرنگار ما با بيان اينكه 6 سال در اين روستا به حرفه معلمي مشغول است مي گويد: در نخستين روز سال تحصيلي سال 89 اولين روز معلمي ام حدود ساعت هشت و نيم ديدم پدري فرزند خود را كه از ناحيه پا معلول بود به كلاس آورد.
وي با بيان اينكه ابوالفضل به علت اينكه 6 ماهه به دنيا آمده قادر به راه رفتن نيست ، افزود: پدرش وقت رفتن به من گفت چه زماني دنبال فرزندم بيام كه گفتم من او را به منزل خواهم آورد.
اين معلم ايثارگر اظهار كرد: مدت سه ماه هر روز ظهر پس از تعطيل شدن مدرسه او را به منزلشان مي بردم تا اينكه يك روز مادرش او را با ويلچر به مدرسه آورد و گفت پدرش براي كار به مناطق شرقي كشور رفته است.
هادي نژاد با بيان اينكه در اين روستا بدليل كمبود دانش آموز كلاسها بصورت چند پايه اداره مي شود خاطرنشان كرد: مدرسه در بلندي روستا قرار دارد و وقتي ديدم مادرش به سختي و نفس زنان ابوالفضل را به مدرسه آورده ، قلبم لرزيد كه اين مادر براي تحصيل فرزندنش از هيچ تلاشي دريغ نمي كند با خود تصميم گرفتم كه هر روز صبح دنبال ابوالفضل بروم.
وي اظهار كرد: 6 سال است كه هر روز او را با خودروي شخصي ام به مدرسه مي آورم و دوباره به خانه اش باز مي گردانم و از اينكه توانستم در تحصيل اين دانش آموزي نقشي داشته باشم خوشحال هستم.
اين معلم با توجه به اينكه دانش آموزش قادر به راه رفتن نبود او را بغل مي كرد و براي پاسخ پرسشها پاي تخته سياه مي برد تصريح كرد: همچنين راه رفتن با زانو روي فضاي كلاس براي ابوالفضل مشكل بود براي همين تصميم گرفتم تمام مدرسه را فرش كنيم تا هر زماني كه او بخواهد پاي تخته سياه بيايد و رفت و امدش سخت نباشد.
هادي نژاد در حاليكه بغض گلويش گرفته بود گفت: همچنين وقتي مشاهده مي كردم كه بچه ها باهم بازي مي كنند اما ابوالفضل مجبور است در گوشه اي بنشيند و به آنها نگاه كند يكدفعه فكري در ذهنم جرقه زد و رفتم فوتبال دستي و وسايل دارت خريدم كه او هم بتواند با همكلاسي خود بازي كند.
وي اظهار كرد: همچنين بعدها تخته وايت برد برايش تهيه كردم كه تا حدي مشكلات او رفع شود.
هادي نژاد با بيان اينكه معلمان روستاهاي اطراف هم من را در اين امر همراهي مي كردند افزود: پس از پخش گزارش در شبكه هاي فضاي مجازي ، بسياري از خيرين هم از داخل و خارج از كشور براي كمك به اين دانش آموز و ديگر دانش آموزان تماس گرفتند.
وي خاطرنشان كرد: برخي از خيرين هزينه درمان ، فيزتوپراپي و تختخواب وي را در منزل از تقبل كردند.
اين معلم ياد اور شد: در روز تولد امام علي (ع) به كمك خيرين تمام دانش اموزان اين مدرسه به همراه خانواده هايشان به مشهد مقدس رفتند.
هادي نژاد اظهار كرد: در اين سه روز كه در مشهد بوديم هر روز او را به پاي ضريح حضرت امام رضا (ع) و از اين كارم هم لذت مي بردم.
اين معلم فداكار گفت: هرگز از كار خود خسته نشدم و هر روز با انرژي و نشاط بدنبال او مي روم.
وي با بيان اينكه ابوالفضل دانش آموز مهرباني است خاطر نشان كرد: با وجود آنكه كلاس من چند پايه است بارها مشاهده مي كنم كه كشان كشان مي آيد و براي من چاي مي ريزد.
اين معلم با بيان اينكه ابوالفضل هميشه از رفتن من از روستا استرس دارد گفت: هميشه به من مي گفت شما از اين مدرسه نرويد من شما را دوست دارم.
هادي نژاد افزود: از اينكه تحصيلات ابتدايي اش امسال به پايان مي رسد و به دوره راهنمايي راه مي يابد خوشحال هستم اما از اينكه شايد نتوانم معلم او باشم ناراحت هستم.
وي خاطرنشان كرد: از آنجايي كه ابوالفضل از سال آينده در دوره متوسطه اول مشغول به تحصيل خواهد شد قصد دارم در صورت موافقت اموزش و پرورش يزد مقطع خودم را تغيير و شاگردم را تاپايان اين دوره همراهي كنم.
هادي نژاد اظهار كرد: درس خواندن و ادامه تحصيل ابوالفضل براي من مهم است و دوست دارم هميشه با او باشم.
اين معلم فداكار گفت: برنامه ريزي شده كه ابوالفضل براي ادامه تحصيل به مدرسه شبانه روزي كه در 30 كيلومتري روستاي ولاب قرار دارد منتقل شود ضمن انكه براي خانوده اش هم منزلي تامين كنيم.
اين معلم كه خود داراي يك فرزند يكساله است گفت: من ابوالفضل را همچون فرزند خود دوستش دارم و از هيچ كمكي از او دريغ نمي كنم، اقدام هاي من براي اين دانش آموز كمترين كاري است كه از دست من بر مي آيد و دوست دارم بيشتر از اين او را كمك كنم.
وي ياد اور شد: خيلي از معلم ها هستند كه براي دانش اموزانشان تلاش مي كنند كه كارهاي من بسيار ناچيز است، در اين 6 سال ؛ تابستان كه مدرسه تعطيل بود به ديدنش مي رفتم و جوياي احوالش بودم.
اين معلم فداكار اضافه كرد: اداره كل آموزش پرورش استان يزد در اين مدت وي را در اين امر خداپسندانه همراهي كردند.
هادي نژاد در پايان با اشاره روز معلم ، اين روز را به همه فرهنگيان و فعالان عرصه تعليم و تربيت تبريك گفت.
ابوالفضل دهقان دانش آموز معلول هم به خبرنگار ايرنا گفت: من دوست دارم در آينده معلم بشوم و معلم(هادي نژاد) خود را بسيار دوست دارم.
وي افزود: دوست دارم همه بچه ها درس بخوانند و همه چيز را ياد گيرند.
اين معلم كه اصليت ابركوهي دارد ساكن شهر يزد است و مسير يكساعت و نيمه روستا را براي تعليم و تربيت دانش آموز طي مي كند و تحصيلاتش كارشناسي ارشد است.
معلم نامبرده در سال 94 در جشنواره جلو ه هاي معلمي از سوي وزارت آموزش و پرورش بعنوان معلم فداكار كشوري مورد تجليل قرار گرفت.
اكنون 9 دانش آموز دختر و پسر در پايه هاي مختلف تحصيلي در مدرسه روستاي دولاب خضرآباد اشكذر تحصيل مي كنند.
معلمان فداكار كساني هستند كه فراتر از وظايف سازماني خود براي دانش آموزان ايثار و فداكار قابل توجهي انجام مي هند.
در استان يزد 195 هزار دانش آموز در يكهزار باب مدرسه مشغول به تحصيل هستند.
دولاب، روستايي از توابع بخش خضرآباد شهرستان اشكذر در استان يزد است اشكذر با وسعت 5486 كيلومتر مربع در شمال غربي استان قرار دارد داراي دو بخش مركزي و خضرآباد و دو دهستان خضرآباد و رستاق است.
بني آدم اعضاي يكديگرند كه در افرينش زيك گوهرند
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار