فرماندار دماوند در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- زلزله‌ای به بزرگی 3.3 ریشتر در ساعت 14 و 13 دقیقه و 24 ثانیه امروز به وقت محلی، شهرستان دماوند را در استان تهران لرزاند.این زمین‌لرزه در چهار کیلومتری دماوند، 12 کیلومتری رودهن و 12 کیلومتری آبسرد و حدود 50 کیلومتری تهران و در عمق 16 کیلومتری زمین رخ داده است.
کد خبر: ۲۱۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 17 April 2016
وقوع این زمین‌لرزه را شبکه لرزه‌نگاری تهران وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است. تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه دریافت نشده است.

ناصر محمودی فر، در گفت و گو با تابناک در خصوص زلزله امروز دماوند ضمن تایید وقوع این زلزله گفت: زلزله ای با 3.3 ریشتر دماوند و رودهن را تحت تاثیر قرار داد به دلیل نزدیکی به دماوند اثرات بیشتری در این شهر داشت اما تاکنون در اثر این زلزله هیچ گزارشی به فرمانداری و کمیته بحران دال بر خسارات جانی و مالی گزارش نشده است.

فرماندار دماوند در ادامه این گفت و گو عنوان کرد: دماوند شهری است که در بخش بحرانی فعالیت زیادی داریم، چرا که این منطقه همواره در معرض مسائل جوی چون سیل و زلزله و غیره قرار دارد، علاوه بر این در جوار شاهراه های بزرگ کشور یعنی هراز هم قرار داریم به خصوص در ایام عید با مشکلات عدیده ای مواجهیم و این مسائل را باید به کوهستانی بودن آن نیز اضافه کرد که از این جهت کمیته بحران دماوندهمواره در حالت آماده باش و فعالیت است تا میزان خسارات را کاهش دهیم.

وی افزود: برای به روزرسانی کمیته بحران شهر همواره طی سال مانورهایی را برگزار می کنیم و از این جهت کمیته بحران دماوند از ستادهای فعال و در مواقعی چون سیل و زلزله همواره در حالت آماده باش هستیم.

فرماندار دماوند در پایان نیز تاکید کرد: میزان بارندگی در دماوند نسبت به سال های گذشته معدل بالایی داشت اما سیل و خسارت نداشتیم.
منبع: تابناک
برچسب ها: زلزله ، فرماندار ، دماوند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار